شناسهٔ خبر: 65431219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی

ضرورت اتخاذ سیاست‌های پایدارنمایندگان مجلس در حوزه انرژی

نمایندگان مجلس در حوزه انرژی سیاست‌های پایدار اتخاذ کنند.

صاحب‌خبر -

ضرورت اتخاذ سیاست‌های پایدارنمایندگان مجلس در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس تنها کاری که می‌توانند بکنند این است که سیاست‌های پایدار و مدت‌دار در حوزه انرژی داشته باشند و از پیشنهاد‌های بخش خصوصی بهره ببرند.
نسرین یوسفی‌عارفی افزود: در حوزه انرژی در کشور دچار ناترازی هستیم و حدود دو سال است که اکثر واحد‌های صنعتی کشور درگیر این موضوع شده‌اند که نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده محصول و در نهایت ایجاد تورم ناشی از قیمت‌هاست.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی یکی از مشکلات ما در این حوزه است، گفت:با توجه به اینکه قیمت انرژی در کشور یک قیمت دستوری است هم در حوزه بهینه‌سازی و هم سرمایه‌گذاری کمتر به آن توجه شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: سرمایه‌گذاران در این بخش هم در دریافت وجوهش از شرکت توانیر ناتوان است و هم اینکه نرخ خرید انرژی برایش نتیجه بخش نیست و در واقع تغییر درسیاست‌های حوزه انرژی یکی دیگر از مسائل در این بخش است. همه این عوامل باعث می‌شود سرمایه‌گذار به سمت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر نرود.

وی گفت: انتظار این است که نمایندگان مردم در مجلس به حوزه زیرساخت توجهی اساسی داشته باشند. بی‌توجهی به زیرساخت‌های انرژی مشکلات در این حوزه را هر روز بیشتر از پیش می‌کند.

 

 

نظر شما