شناسهٔ خبر: 65431219 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی

ضرورت اتخاذ سیاست‌های پایدارنمایندگان مجلس در حوزه انرژی

نمایندگان مجلس در حوزه انرژی سیاست‌های پایدار اتخاذ کنند.

صاحب‌خبر -

ضرورت اتخاذ سیاست‌های پایدارنمایندگان مجلس در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس تنها کاری که می‌توانند بکنند این است که سیاست‌های پایدار و مدت‌دار در حوزه انرژی داشته باشند و از پیشنهاد‌های بخش خصوصی بهره ببرند.
نسرین یوسفی‌عارفی افزود: در حوزه انرژی در کشور دچار ناترازی هستیم و حدود دو سال است که اکثر واحد‌های صنعتی کشور درگیر این موضوع شده‌اند که نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده محصول و در نهایت ایجاد تورم ناشی از قیمت‌هاست.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی یکی از مشکلات ما در این حوزه است، گفت:با توجه به اینکه قیمت انرژی در کشور یک قیمت دستوری است هم در حوزه بهینه‌سازی و هم سرمایه‌گذاری کمتر به آن توجه شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: سرمایه‌گذاران در این بخش هم در دریافت وجوهش از شرکت توانیر ناتوان است و هم اینکه نرخ خرید انرژی برایش نتیجه بخش نیست و در واقع تغییر درسیاست‌های حوزه انرژی یکی دیگر از مسائل در این بخش است. همه این عوامل باعث می‌شود سرمایه‌گذار به سمت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر نرود.

وی گفت: انتظار این است که نمایندگان مردم در مجلس به حوزه زیرساخت توجهی اساسی داشته باشند. بی‌توجهی به زیرساخت‌های انرژی مشکلات در این حوزه را هر روز بیشتر از پیش می‌کند.