شناسهٔ خبر: 65372297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل نخستین دبیرخانه جایزه ملی برند در خراسان رضوی

نخستین دبیرخانه جایزه ملی برند از سوی کمیسیون ملی برند وزارت صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی به مرکزیت مشهد تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

تشکیل نخستین دبیرخانه جایزه ملی برند در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، راه اندازی دبیرخانه جایزه ملی برند ظهر امروز طی مراسمی با حضور دبیر کمیسیون ملی برند، معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران دستگاه های اجرایی و تشکلهای خصوصی استان خراسان رضوی در محل ساختمان «ساپکو» مشهد انجام شد.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم گفت: کمیسیون ملی برند در دولت سیزدهم احیا شد، در کنار آن انجمن مدیران صنایع استان برای چندین سال متوالی همایش سالانه برندینگ (انتخاب و تجلیل از برندهای برتر سال استان) را در مشهد برگزار می کرد و کارنامه موفقی در این زمینه داشت.

 

امیررضا رجبی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران همه کسب و کارها باید در قالب «جایزه ملی برند» مورد ارزیابی قرار بگیرند، با رویکرد تمرکززدایی از مرکز که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت اعمال شده است و سابقه خوبی که خراسان رضوی در حوزه برند و برندینگ دارد، پس از برگزاری آخرین همایش برندینگ استان در آبان امسال، اعضای کمیسیون ملی برند، ظرفیتها و توانمندیهای این منطقه و روند علمی که در حوزه برند پشت سر گذاشته شده است را بررسی کردند.

 

وی بیان کرد: در این راستا نخستین دبیرخانه جایزه ملی برند در خراسان رضوی گشایش یافت که براساس آن برگزاری همایش سالانه برندینگ در حوزه ملی با شاخص ها و داوران متفاوت برگزار می شود.

 

به گفته وی، در این چهارچوب فقط به کسب و کارهای حوزه صنعت معدن و تجارت بسنده نکرده بلکه برندهای متقاضی در همه حوزه های کسب و کار در سطح کشور اعم از صنایع فرهنگی و خلاق، گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و مواردی که امکان دریافت جایزه ملی برند را داشته باشند، بررسی و برندهای برتر در سطح ملی را به صورت سالانه انتخاب خواهد کرد.

 

مقوله ای به نام برندفروشی

دبیر کمیسیون ملی برند وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: سالانه برندهای برتر در دنیا معرفی می شوند و وقتی شاخص های ارزشیابی برندها برای عنوان برتر را بررسی می کنیم، می بینیم که استراتژیهای کلان کشورها نیز جزو آن شاخص ها قرار گرفته که از جمله این شاخصها، فناوری، مسائل اجتماعی، حفاظت از محیط زیست، خدمات پس از فروش، مشتری مداری و رضایت مشتری، نوآوری و خلاقیت و کیفیت است.

 

امیرحسین اسدی اظهار کرد: امروز کالای برند جلوه ای در نگاه مردم دارد و برندهای برتر براساس شاخص هایی با این رویکرد ارزشیابی و انتخاب می شوند، این اقدام در کشورمان کمتر انجام شده است، در کنار آن تندیس فروشی و برندفروشی هم وارد بازار شده است که وجه کار علمی را ضایع کرده است.

 

وی بیان کرد: یکی از مصوبات کمیسیون ملی برند، بهره گیری از انجمنها و اتاق بازرگانی و تشکلهای بخش خصوصی برای جمع کردن تندیس فروشی و برندفروشی در کشور بوده است، در این راستا برآن شدیم تا یک نهاد ارزشگذار علمی برای انتخاب برندهای ملی برتر ایجاد کنیم.

 

دبیر کمیسیون ملی برند وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای خوب و بالای خراسان رضوی و برخورداری از تشکلهای قوی با سطح دانش بالا و همگرایی که بین مجموعه های دولتی و خصوصی در این استان وجود دارد، نخستین دبیرخانه انتخاب جایزه ملی برند در خراسان رضوی شکل گرفت.

 

اسدی گفت: دبیرخانه انتخاب جایزه ملی برند قرار است به صورت علمی و نظام مند عمل کند تا بتوان با انجام کار علمی و تعاملی فرهنگ برندینگ را در کشور ترویج داد.

نظر شما