شناسهٔ خبر: 65361128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی

در هفته های پایانی سال خانواده‌ها بنابر رسوم و سنت قدیمی خانه تکانی می کنند، اما باید چه مواردی را رعایت کنیم تا دچار عوارض و حوادث نشویم؟

صاحب‌خبر -





به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،، دبیر کار گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مواد شوینده مانند سفید کننده و جرم گیر باید با احتیاط فراوان مصرف شوند و استفاده از آنها ، باید با تهویه مناسب هوا ،همراه با پوشیدن دستکش و ماسک باشد.
وی ادامه داد: بانوان خانه دار باید از مخلوط کردن شوینده‌ها جدا خودداری کنند زیرا گاز کلر متصاعد شده از آن بسیار خطرناک است و به چشم‌ها، مجاری تنفسی و پوست آسیب شدید وارد می‌کند و ممکن است فرد دچار آسم شود.
وی افزود:کسانی که برای پاک کردن شیشه در ارتفاع قرار می‌گیرند باید مراقب خطر سقوط و زمین خوردن باشند زیرا تمرکز بر روی یک نقطه می‌تواند بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و فرد قادر به تشخیص فاصله دقیق ارتفاع نباشد.
دبیر کار گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماران مبتلا به فشار خون دیابت و افرادی که آستیگمات و تاری دید دارند باید از رفتن به ارتفاع اجتناب کند.
علاوه بر خطر سقوط و شکستگی استخوان‌ها ممکن است فرد به شیشه برخورد کند که جراحت را افزایش می‌دهد.
دبیر کار گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی دیگر از آسیب‌هایی که افراد را تهدید می‌کند آسیب عضلانی اسکلتی است که موجب پارگی دیسک کمر آسیب به زانو و مفاصل بدن می‌شود.
وی ادامه داد: این نوع آسیب در اثر جابه جا کردن اجسام سنگین مانند کمد و فرش رخ می‌دهد باید توجه داشته باشند که بدون انجام ورزش صبحگاهی اقدام به جابه جایی اجسام نکنند و از افراد دیگر در جابه جایی اجسام کمک بگیرند.

نظر شما