شناسهٔ خبر: 65391191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار زرد هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش برف در استان کرمانشاه

در پی شدت گرفتن احتمال بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر کرمانشاه؛ اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح زرد صادر کرد .

صاحب‌خبر -

هشدار زرد هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش برف در استان کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  داده‌های سازمان هواشناسی از احتمال رگبار برف در مناطق سردسیر و گردنه‌ها بویژه شمال و شرق استان کرمانشاه ، به دنبال آن کاهش دما حکایت دارد.
رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود یک سامانه بارشی تا اوایل وقت فردا احتمال رگبار برف در گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان دور از انتظار نیست.
سعید قاسمی افزود: به دنبال این شرایط در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جای شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان کرمانشاه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: عمده تاثیر این سامانه در مناطق سردسیر استان بویژه شهرستان‌های سنقر، کنگاور، پاوه، جوانرود و روانسر خواهد بود که با لغزندگی جاده و کندی در تردد وسایط نقلیه همراه خواهد بود.
وی تاکید کرد: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی، دمای استان کرمانشاه ، امروز دوشنبه تا اواسط روز سه شنبه قسمتی تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه وزش باد و رشد ابر خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: این شرایط ممکن است طی ساعاتی،  بارش موقت و پراکنده بویژه برای نواحی شرقی استان کرمانشاه در پی داشته باشد که به دنبال این وضعیت موجی ناپایدار از اواخر سه شنبه تا صبح پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده و به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان شود.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها در مناطق سردسیر استان نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد ضمن اینکه در روز چهارشنبه برای نیمه شرقی استان کرمانشاه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.
قاسمی افزود: متوسط دمای هوا که تا روز پنجشنبه آینده به طور غالب روند رو به کاهش خواهد داشت؛ از جمعه و شنبه آینده بتدریج افزایش می‌یابد.

نظر شما