شناسهٔ خبر: 65527290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

 راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی برای پویایی یک ضرورت در دانشگاه‌هاست

 استاندار کرمانشاه تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را از جمله رسالت‌های مجموعه‌های دانشگاهی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه‌های ما به این سه اصل توجه کنند شاهد یک تحول و تعالی در سطح استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

 راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی برای پویایی یک ضرورت دانشگاه‌هاست
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمدطیب صحرایی در نشست با مسوولین دفاتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان، عنوان کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه یک رویداد بسیار باشکوه و تحول آفرین بود و مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی و استان کرمانشاه علی رغم تمام سیاه‌نمایی‌ها و بدگویی ها، به شکل بسیار گسترده‌ای در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و حماسه آفریدند.
وی تاکید کرد: طی این سال‌ها هر جا که کار‌ها به مردم واگذار شده، شاهد خلق حماسه بوده‌ایم.
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دانشگاه‌ها و فضا‌های دانشجویی یک ظرفیت بسیار مهم برای پیشرفت و تعالی استان هستند و باید بستر‌های لازم برای نقش آفرینی این مجموعه‌ها فراهم شود.
وی تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را از جمله رسالت‌های مجموعه‌های دانشگاهی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه‌های ما به این سه اصل توجه کنند، شاهد یک تحول در سطح استان خواهیم بود.
صحرایی از طرح ایجاد شورای راهبردی در دانشگاه‌ها استقبال کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند به بهبود فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری در دانشگاه‌ها و تدوین برنامه‌های فرهنگی اثرگذار، کمک کند.
وی راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد را یک ضرورت برای پویایی دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید در فراهم کردن بستر‌ها برای برگزاری این کرسی‌های آزاد اندیشی پیش رو و پیشتاز باشد و دیگر مجموعه‌های دانشگاهی را برای نقش آفرینی در این حوزه، ترغیب کند.
مدیر ارشد استان تاسیس تشکیل قرارگاه فرهنگی را یک ضرورت دانست و گفت: این قرارگاه به عنوان یک خیمه بزرگ تمامی مجموعه‌ها را در بر خواهد گرفت و برای بهبود و تعالی حوزه فرهنگ یک نقشه راه ترسیم خواهد کرد و متناسب با ظرفیت‌های هر مجموعه به تقسیم وظایف کمک خواهد کرد.
وی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های تحول آفرین در دانشگاه‌ها و ارتقای کمیت‌ها و کیفیت‌های مختلف، نیازمند هماهنگی و تقسیم وظایف میان دستگاه‌های مختلف و فراهم کردن بستر‌ها برای نقش آفرینی پررنگ دانشجویان هستیم.

نظر شما