شناسهٔ خبر: 65283790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری

استاندار ایلام با اشاره به اینکه برای سامانه گرمسیری ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ به ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود.

صاحب‌خبر -
                                                    هزینه بیش از  ۲ هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در همایش نخبگان بسیجی استان ایلام با اشاره به طرح های مهم استان بر ضرورت انعکاس این طرح ها تاکید کرد و اظهار داشت: طرح بزرگ سامانه‌ گرمسیری یکی از طرح های مهم استان است که در صورت افتتاح ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ افتتاح است.
 
وی افزود: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان) برای سامانه‌ گرمسیری، ۲ میلیارد ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.
 
استاندار ایلام اضافه کرد: برای این طرح از نقطه‌ صفر مرزی استان تا سد کنجانچم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ ۲ متر و۴۰‌سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۸ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است.
 
وی یادآور شد: برای این طرح ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن بکار رفته است. 
 
استاندار ایلام یادآورشد: یکی دیگر از طرح های مهم استان در کنار سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌ طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه بهره‌برداری است.
 
وی همچنین عنوان کرد: پارک پروپیلن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک ۹۲ کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل ۲هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود که طی هفته اخیر تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در منطقه‌ی آزاد مهران به امضا رسید.
 
استاندار ایلام در ادامه مطرح کرد: همه باید برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری نزدیک قله هستیم نباید مایوس و ناامید شویم و جهاد تبیین همین است که موقعیت و جایگاه خود را بیان کنیم.
 
استاندار ایلام تصریح کرد: راه مقابله با فتنه‌های دشمن بصیریت‌افزایی است که آخرین فتنه دشمن کم‌رنگ کردن انتخابات و کاهش مشارکت مردم در این عرصه است.
 
وی گفت: جبهه استکبار و دشمنان این نظام با کاهش مشارکت مردم در انتخابات سعی دارند پشتوانه نظام را سست، قدرت نرم را تقلیل و اقتدار نظام را تضعیف کنند.
 
استاندار ایلام مشارکت بالا و پرشور مردم در انتخابات را خنثی کننده فتنه‌های دشمن عنوان کرد و یادآور شد: همه ما وظیفه داریم زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم و امیدواریم بار دیگر دشمنان مایوس و سرخورده شوند.

نظر شما