شناسهٔ خبر: 64820588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح و کلنگ زنی ۳۲۶ طرح در دهه فجر امسال

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام گفت: ۳۲۶ طرح خدماتی، عمرانی، کشاورزی و صنعتی در دهه فجر امسال در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند.

صاحب‌خبر -
                                                           افتتاح و کلنگ زنی ۳۲۶ طرح در دهه فجر امسال
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در برنامه میدان انقلاب شبکه ایلام با تشریح ویژه برنامه‌ های دهه فجر اظهار داشت: از این تعداد ۲۳۹ طرح عمرانی هستند که افتتاح می‌شوند و ۵۲ طرح نیز کلنگ زنی خواهند شد.
 
وی با اشاره به طرح‌های مهم و قابل افتتاح در شهرستان‌ها نیز افزود: در شهرستان نیز ۳۵ طرح افتتاح خواهد شد.
 
استاندار ایلام اعلام کرد: برای این تعداد طرح با ۲ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم، ۳ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
 
بهرام نیا در ادامه با اشاره به اینکه طرح‌های مهم حوزه صنعت نفت و گاز در استان در حال اجرا هستند ادامه داد: برای تکمیل پتروشیمی دهلران از محل صندوق بازنشستگی کشور ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار مصوب شده و طرح ۳۱۰۰ NgL دهلران نیز با ۳۸۳ نفر اشتغالزایی آماده افتتاح است.
 
وی یادآور شد: علاوه بر این طرح‌ها سامانه گرمسیری به عنوان یکی از طرح‌ های مهم توسعه آب و خاک با هدف تبدیل ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های دیم منطقه آبی و نیز تونل کبیر کوه آبدانان به طول ۷ کیلومتر آماده افتتاح و در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.
 
استاندار ایلام در ادامه به طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت آب و فاضلاب کشور در روستا‌ها با تنش آبی اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و به زودی نیز مرحله دوم آبرسانی به ۲۱۲ روستا با اتمام مرحله اول با ۷ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.
 
بهرام نیا به تخصیص اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که این طرح با این میزان تخصیص تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
 
وی همچنین به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: ۶۳۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رای برای برگزاری انتخابات سالم  و با حضور حداکثری مردم در استان در نظر گرفته شده است.
 
استاندار ایلام عنوان کرد: مردم استان ایلام بر اساس آمار‌ها بالاترین میزان مشارکت در کشور را داشته اند و این بار نیز در این دوره از انتخابات سنگ تمام خواهند گذاشت.

نظر شما