شناسهٔ خبر: 64660235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکید استاندار بر اهمیت نقش دانشگاهیان در انتخابات:

دانشجویان، آگاهی سیاسی را سرمشق بزنند

خبرگزاری صدا و سیما

جامعه دانشگاهی به عنوان قشر عالم جامعه، نقش ثأثیرگذاری در افزایش مشارکت سیاسی مردم، دارد.

صاحب‌خبر -

دانشجویان، آگاهی سیاسی را در انتخابات سرمشق بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه فجر که به صورت وبینار با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، گفت: برگزاری چنین جلساتی با هدف حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به جلسه مشترک و چند منظوره روز گذشته که با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، نقش تعیین کننده دستگاه‌های فرهنگی به منظور ایجاد شور و نشاط حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بود.

بهرام‌نیا، افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های استان به خوبی پای کار آمده اند و این امر مایه امیدواری است.

وی تشریح کرد: اجرای طرح شهید آرمان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در میان دانشجویان می‌تواند، فضای نقد را با رعایت خطوط قرمز نظام، ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در استان، اضافه کرد: به منظور انتخاب اصلح می‌توان از شرکت نامزد‌های تأیید صلاحیت شده در مناظرات صدا و سیما دعوت کرد تا زمینه بررسی برنامه‌های آن‌ها برای جامعه مخاطب و مردم فراهم شود.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای معرفی برنامه‌های نامزد‌ها صورت گرفته که راه‌اندازی ۲۰۰ کانال در صدا و سیمای کشور از جمله آن است.

بهرام نیا، ادامه داد: دو کانال از مجموع کانال‌های راه اندازی شده، مربوط به استان ایلام است که می‌توان از این ظرفیت برای معرفی برنامه‌های نامزد‌ها استفاده کرد.

استاندار ایلام، تأکید کرد: یکی از نکات مهم که می‌تواند در انتخاب اصلح تاثیر‌گذار باشد، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ است و مناظرات باید بدون جانبداری از سوی مرکز برگزار کننده صورت گیرد و از این طریق راه‌کار‌های مفید برای معرفی اصلح به مخاطب ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان، برگزاری تریبون آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی را از مصادیق دموکراسی عنوان کرد و افزود: مردم سالاری دینی در دولت سیزدهم نمایان‌تر شده و راه‌اندازی ۲۰۰ کانال در صدا و سیمای کشور، تأییدی بر این مدعا است؛ موضوعی که شرایط برگزاری انتخاباتی با معیار‌های سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را برای مردم فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امروز رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت حضور در انتخابات، گفت: ایشان بر حق مسلم مردم برای حضور در انتخابات تأکید کردند و فرمودند؛ این امر بایستی در جامعه تبیین شود.

بهرام‌ نیا با اشاره به اینکه که باید از همه ظرفیت‌ها برای برپایی انتخاباتی پرشور و سالم استفاده شود، عنوان کرد: استان ایلام در مقیاس ملی از نظر مشارکت در انتخابات، جزء استان‌ های برتر بوده و امیدواریم این بار نیز با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، برگ زرین دیگری بر افتخارات استان افزوده شود.

نظر شما