شناسهٔ خبر: 67343509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم صورت گرفت

بازگشت ۴۷۰ واحد نیمه‌فعال و راکد خراسان جنوبی به چرخه تولید

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم کارهای جهشی و بزرگی از جمله بازگشت به چرخه تولید بیش از هفت هزار واحد نیمه‌تمام و راکد در سطح کشور انجام شد که ۴۷۰ مورد آن مربوط به استان خراسان جنوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، جواد قناعت در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در فردوس با اشاره به برنامه سفر خود به این شهرستان اظهار کرد: سیزدهم شهریور روز حرکت‌های جهادی ثبت شده و مقرر است تا در این روز، اجلاس ملی حرکت‌های جهادی در شهرستان فردوس برگزار شود.

وی با اشاره به زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس و آغاز حرکت‌های جهادی با حضور مقام معظم رهبری در این شهرستان افزود: این اجلاس فرصتی است تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان فردوس و استان معرفی شود و روی آنتن صداوسیما برود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن حرکت‌های جهادی کار ارزشمندی است و فلسفه این اجلاس نیز همین است، برخی سیاسیون غرب‌گرا به دنبال کم‌رنگ کردن حرکت‌های جهادی و خودجوش هستند، از این‌رو باید برای این مهم، خیلی قوی پای کار بود.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس و حرکت‌های جهادی مردم در آن زمان گفت: با کمک مردم این روحیه‌های جهادی و خود جوش زنده مانده است.

قناعت افزود: روحیه جهادی و انقلابی مختص زمان جنگ نیست و هر موقع روحیه جهادی در دولت حاکم باشد، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به احداث واحدهای اقتصادی بزرگ در استان و کشور گفت: اگر قرار است در جایی کار انجام شود یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار برق است که احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در دستور کار دولت سیزدهم بود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم در خراسان جنوبی سه پست ۴۰۰ کیلو ولت احداث شده بود اما در همین دولت سه پست ۴۰۰ کیلو ولت دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهر فردوس ۱۳۰۰ هکتار وسعت دارد، اما در همین دو سال و نیم دولت سیزدهم ۴۵۰ هکتار از اراضی، وارد محدوده شهری شد که یک‌سوم مساحت فردوس را شامل می‌شود.

قناعت گفت: کارهای جهشی و بزرگی از جمله بازگشت به چرخه تولید بیش از هفت هزار واحد نیمه‌تمام و راکد در سطح کشور انجام شد که ۴۷۰ مورد مربوط به استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت گفت: آیت‌الله رئیسی خستگی را خسته کرده بود و همواره به دنبال کار، تلاش و کوشش بود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اشراف منطقه‌ای و اطلاعاتی آیت‌الله رئیسی نسبت به کمبودها و توانمندی‌های خراسان جنوبی کامل بود و ایشان توجه خاصی به این منطقه کمتر توسعه‌یافته داشتند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات هشتم تیر و مشارکت بالای مردم استان در انتخابات گذشته گفت: این حضور گسترده موجب کسب رتبه دوم کشوری به لحاظ مشارکت در انتخابات شد، از این‌رو انتظار داریم مردم این استان بار دیگر انتخاب اصلح را در انتخابات آینده مدنظر داشته باشند تا خدمات دولت رئیسی استمرار داشته باشد.

قناعت با اشاره به برنامه‌های سفر نیم‌روزه خود به شهرستان فردوس تصریح کرد: امروز سالن چندمنظوره شهرستان فردوس با هزینه‌کرد ۲۷ میلیارد تومان افتتاح و پروژه‌های مدرسه و مسجد سایت نهضت ملی مسکن این شهرستان نیز کلنگ‌زنی شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سالن چندمنظوره و ۲۷۰۰ متر مربعی فردوس سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و تا قبل از استقرار این دولت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در این دولت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه شد و به بهره‌برداری رسید.

نظر شما