شناسهٔ خبر: 65282585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام: هزار میلیارد ریال ارزش افزوده پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان تزریق شد

استاندار ایلام با اشاره به انتقال پرونده‌ مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان گفت: در شش ماهه‌ نخست سال جاری نزدیک به هزار میلیارد ریال بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ مالیاتی نفت و گاز به استان تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز دوشنبه در تجمع انتخاباتی دانشجویان و دانشگاهیان ایلام اظهار کرد: در شش ماهه‌ دوم این مبلغ افزایش خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال تحول عظیمی در حوزه‌ راه‌های استان صورت گرفت، تاکید کرد: راه‌های استان قابل مقایسه با گذشته نیست و و مسافران و زوار در کم‌ترین زمان به مهران می‌رسند.

۱۸ هزار هکتار از اراضی استان با افتتاح سامانه گرمسیری آب‌رسانی می‌شود

استاندار ایلام گفت: در این دولت 29 هزار میلیارد ریال برای سامانه‌ گرمسیری و 10 هزار میلیارد ریال برای تونل کبیرکوه هزینه شده است و ابر پروژه‌هایی نظیر سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه، ان‌جی‌ال دهلران، پتروشیمی ارغوان‌گستر، کاغذ سنگی و نیروگاه صبا دهلران در آستانه‌ افتتاح هستند.

بهرام نیا تاکید کرد: طی 2 سال ۸۴۰ سرویس بهداشتی در مسیرهای تردد زوار ساخته شده است و خدمات زیادی در این راه‌ها انجام شده است.

وی به ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان اشاره کرد و یادآور شد: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.

استاندار ایلام گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای سامانه گرمسیری که حدود 100 هزار میلیارد ریال است، 29 هزار میلیارد ریال در این دولت هزینه شده است.

بهرام نیا بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر 2 لوله‌ ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌ صورت ثقلی(بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار مترمکعب بتن به‌ کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون مترمکعب است‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌ طول هفت کیلومتر است که فقط در این دولت 10 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در آستانه‌ بهره‌برداری است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در کنار تونل ارغوان شهر ایلام، تونل دیگری با طول ۳.۲ کیلومتر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که تاکنون هزار و 600 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی اظهار کرد: پارک پلی‌پروپیلن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه‌ آزاد مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک ۹۲ کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که طی هفته‌ اخیر تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ اجرای این پارک در منطقه‌ آزاد مهران به امضا رسید.

استاندار ایلام به خلع‌ ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فسادستیزی است، برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با 120 میلیارد ریال و اقساط سالیانه‌ پنج میلیارد ریال به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

بهرام نیا ادامه داد: در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگردد که این مهم محقق شد.

استاندار ایلام گفت: دانشجویان امید آینده و منشا تحول در کشور هستند و باید برای انعکاس دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی راویان اول باشند.

بهرام نیا افزود: دانشگاهیان مرجع بوده و با داشتن جامعه مخاطب، دارای نفوذ کلام در جامعه هستند و می توانند زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو باشند.

وی اظهار داشت: رهبر فقید انقلاب و رهبر معظم انقلاب بر انعکاس دستاوردها تاکید داشتند و امروز رهبری در این راستا جهاد تبیین را عنوان کردند.

استاندار ایلام گفت: با وجود اینکه شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی آزاد است اما همواره مردم ایران در انتخابات‌های ادوار مشارکت بالایی داشتند.

وی افزود: میزان مشارکت در انتخابات آزاد ایران همواره بیش از مشارکت در انتخابات اجباری کشورهای غربی است.

استاندار ایلام: دانشجویان برای انعکاس دستاوردهای انقلاب راویان اول باشند

بهرام‌نیا تاکید کرد: یکی از ارکان هر جامعه مدنی انتخابات است که در آن قدرت می چرخد و مانع از استبداد و انحصار طلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: جبهه استکبار همه تلاش خود را برای فاصله انداختن بین مردم و مسئولان به کار گرفته است و در مسیر ناتوی فرهنگی و جنگ ادراکی در حال حرکت است.

استاندار ایلام گفت: اگر انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند و دیگر در تعیین سرنوشت خود موثر نخواهیم بود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: سربازان پیاده نظام استکبار در صدد کم‌رنگ کردن انتخابات هستند که با مشارکت بالا در انتخابات آخرین فتنه آنان خنثی و با شکست مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی امروز در همه عرصه ها در حال پیشرفت است و روز به روز بر اقتدار این کشور افزوده می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دوران قبل از انقلاب، عمده پزشکان خدمات‌دهنده به مردم از کشورهای بنگلادش و هندوستان بودند اما امروز در بسیاری از حوزه‌های پزشکی از جمله اورولوژی، جراحی قلب و جراحی روده دارای متخصصان و پزشکان توانمند هستیم.

نظر شما