شناسهٔ خبر: 64885490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

براون: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: هدف ما بازدارندگی و در عین حال، محافظت از نیرو‌های آمریکایی است، نه ورود به یک درگیری گسترده و جنگ تمام عیار و معتقد نیستیم ایران حمله پهپادی را انجام داده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز، چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست.

او افزود: در صورتی که به ناچار وارد یک درگیری گسترده‌تر شویم، باید بااحتیاط عمل کنیم. هدف ما بازدارندگی و در عین حال، محافظت از نیرو‌های آمریکایی است، نه ورود به یک درگیری گسترده و جنگ تمام عیار.

 

ایران هیچ ارتباطی با حملات علیه نیرو‌های آمریکایی ندارد
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله پهپادی به نیرو‌های آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد.

براون: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد یکشنبه شب به وقت محلی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد و درگیری میان ارتش ایالات متحده آمریکا و گروه‌های مقاومت در منطقه است که بصورت رفت و برگشت با هم مقابله به مثل می‌کنند.

 

پایگاه آمریکایی‌ها در التنف شامل نیرو‌های مهندسی، هوانوردی، تدارکات و امنیتی است
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در التنف شامل نیرو‌های مهندسی، هوانوردی، تدارکات و امنیتی است.

 

عراق و سوریه؛ نقاط پیشنهادی برای پاسخ دادن به کشته شدن نظامیان آمریکایی
شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: نقاطی که به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد شده برای اینکه از آنها به کشته شدن سربازان آمریکایی پاسخ دهد، عراق و سوریه است.

 

نیکی هیلی: شرم آور است که شاهد حمله به نیرو‌های خود در منطقه هستیم
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکی هیلی از نامزد‌های جمهوری خواه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن و در نزدیکی مرز با سوریه گفت: شرم آور است که شاهد حمله به نیرو‌های خود در منطقه هستیم.

<div id="video-display-embed-code_10733183"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4137303/10733183?width=600&height=350"></script></div>

هیلی گفت: من این واقعیت را به شما می‌گویم که ما سه نفر را از دست دادیم و ده‌ها نفر زخمی شدند. پس از ۱۶۰ حمله به مردان و زنان ما در ارتش، این کاملا شرم آور است که شاهد این واقعه هستیم. آنچه ما باید به خاطر بسپاریم این است که آن خانواده‌ها باید امروز مورد توجه قرار گیرند. ما باید به تک تک خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده اند و هر یک از آن خانواده‌هایی که عزیزانشان در این حملات مجروح شده اند، کمک کنیم.

 

عضو ارشد حماس: حمله به نظامیان آمریکایی در اردن به حمله رژیم اشغالگر به غزه مرتبط است
به گزارش خبرگزاری رویترز، سامی ابوزهری، عضو ارشد حماس، در گفتگو با این خبرگزاری، حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در شمال شرق اردن و نزدیک مرز‌های مشترک با سوریه را به حمله اسرائیل به غزه مرتبط دانست و گفت: کشته شدن سه نظامی آمریکایی حامل این پیام برای دولت آمریکاست که مادامی که کشتن مردم بیگناه را در غزه متوقف نکند، باید شاهد آن باشد که همه ملت‌ها مقابلش بایستند.

 

پیام نیچروان بارزانی در واکنش به کشته شدن سه نظامی آمریکایی
نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در پیام رسان ایکس (توئیتر سابق) به کشته شدن سه نظامی آمریکا در اردن و در نزدیکی مرز سوریه واکنش نشان داد.

براون: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست

در این پیام آمده است: من حمله تروریستی علیه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرقی اردن را به شدت محکوم می‌کنم. من همچنین تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های سربازان کشته شده ابراز می‌کنم. ما در این دوران سخت در کنار مردم آمریکا هستیم. برای مجروحان آرزوی بهبود هرچه سریعتر داریم.

 

واکنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کشته شدن سه نظامی آمریکایی
مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در مرز سوریه و اردن، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما از نبود سه قهرمان آمریکایی در شب گذشته در اردن ناراحت هستیم و برای خانواده‌های آنها و برای ۲۵ نظامی دیگر که زخمی شده اند، دعا می‌کنیم.

براون: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست

آمریکا باید این پیام شفاف را به سراسر جهان بفرستد که حمله‌ها به نظامیان ما تحمل نخواهد شد.

 

توئیت‌ سناتور گراهام در واکنش به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی، در رشته توئیت‌هایی که به فاصله چند ساعت منتشر شد، در واکنش به کشته شدن نظامیان آمریکایی در حمله پهپادی در اردن نوشت: من به خانواده‌های قهرمانان کشته شده در اردن تسلیت می‌گویم. همچنین برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی کامل دارم. نیرو‌های ما در اردن و سوریه برای محافظت از میهن آمریکا و برقراری ثبات در منطقه‌ای آشفته، در آنجا هستند. خدمات و فداکاری آنها همیشه مورد قدردانی خواهد بود. آنها قهرمانان واقعی هستند.

سیاست بازدارندگی آنها علیه ایران به طرز فجیعی شکست خورده است. بیش از ۱۰۰ حمله علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه صورت گرفته است.

وقتی دولت بایدن می‌گوید «نکن»، ایرانی‌ها «همان کار را می‌کنند». گوش ایرانی‌ها به حرف‌های دولت بایدن بدهکار نیست.

 

گردان‌های سیدالشهداء: قلب آمریکا از کشته شدن ۳ نظامی خود سنگین شد، اما از کشته و زخمی شدن ۱۰۰ هزار فلسطینی نشد
ابوآلاء الولائی، دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: قلب آمریکا از کشته شدن ۳ نظامی آن در خاورمیانه (به درد آمده و) سنگین شده است، اما از کشته و زخمی شدن ۱۰۰ هزار فلسطینی با تسلیحات آمریکا و به دست صهیونیست‌ها در غزه سنگین نشد.

براون: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست

این برخورد گزینشی و ضد و نقیض آمریکا انسانیتی را که از آن دم می‌زند، زیر سوال برده است و چهره جنایتکار و زشت آن را به کشور‌های جهان نمایان کرد تا حدی که حتی همدردی و همبستگی جهانی را نیز از دست داده است و امروز در انزوای واقعی به سر می‌برد.

 

مقام ارشد اردنی: امان از واشنگتن خواست سامانه‌های دفاعی پیشرفته در اختیارش قرار دهد
به گزارش شبکه الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع بلند پایه اردنی اعلام کرد امان به تازگی به واشنگتن درباره نیاز به تقویت سامانه‌های دفاعی هشدار داده بود.

رویترز به نقل از این منبع بلند پایه اردنی افزود: امان اخیرا تقویت پشتیبانی و ارسال تجهیزات مدرن و پیشرفته آمریکایی را خواستار شده بود.

منبع اردنی تاکید کرد که امان از واشنگتن درخواست کرد سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را در اختیار اردن قرار دهد.

 

مصر حمله به پایگاه آمریکا را در اردن محکوم کرد
به گزارش پایگاه اینترنتی الیوم السابع، جمهوری عربی مصر حمله تروریستی به یک پایگاه در مرز‌های مشترک اردن با سوریه را که به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی و زخمی شدن شماری از نیرو‌های آمریکایی مستقر در این پایگاه انجامید، به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد هرگونه اقدام تروریستی را که امنیت و ثبات اردن را تهدید کند، به شدت محکوم می‌کند.

مصر همچنین همبستگی کامل خود را با اردن در این شرایط حساس اعلام کرد و در عین حال به آمریکا و خانواده‌های قربانیان از صمیم قلب تسلیت گفت و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل کرد.

مصر در این بیانیه، بر لزوم مبارزه با همه شکل و صورت‌های تروریسم و همه نوع خشونت با هدف تضمین ثبات منطقه تاکید کرد.

 

تصویر نظامیان آمریکایی کشته شده در اردن
رضا الباشا، خبرنگار شبکه المیادین، با انتشار این تصویر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کشته شدگان آمریکایی در اردن... دستتان درد نکند!

براون: آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست

 

 

بیانیه وزیر دفاع آمریکا درباره حمله به نیرو‌های این کشور در شمال شرق اردن
به گزارش سایت پنتاگون، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بیانیه‌ای درباره حمله پهپادی به نیرو‌های این کشور در شمال شرق اردن منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: من از کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکایی و مجروح شدن دیگر نیرو‌های آمریکایی در حمله شب گذشته علیه نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف که به سایتی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه مستقر شده بودند، خشمگین و متأسفم. ما به یاد این آمریکایی‌های شجاع و خانواده هایشان هستیم و کل وزارت دفاع برای از دست دادن آنها عزادار است.

رئیس جمهور و من حملات به نیرو‌های آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از آمریکا، نیرو‌های خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

 

بایدن: به حمله‌ای که باعث کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد، پاسخ خواهیم داد
به گزارش شبکه الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به حمله‌ای که باعث کشته شدن سه سرباز آمریکایی در خاورمیانه شد، پاسخ خواهیم داد.

 

مقامات آمریکایی: معتقد نیستیم حمله پهپادی کارِ خودِ ایران باشد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: معتقد نیستیم که نظامیان ایرانی خودشان حمله پهپادی به پایگاه آمریکا را انجام داده اند.

 

پهپادی که نظامیان آمریکایی را کشت، از داخل خاک سوریه به پرواز درآمد
به گزارش ”خبرگزاری سما، منبع نزدیک به مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: پهپادی که نظامیان آمریکایی را کشت، از داخل خاک سوریه به پرواز درآمد.

 

گشت زنی پهپاد آمریکایی در آسمان بغداد
شبکه اطلاع رسانی مقاومت گزارش داد: پهپاد آمریکایی در آسمان بخش‌های گوناگون شهر ”بغداد“، پایتخت عراق، در حال گشت زنی است.

 

افزایش تعداد زخمی‌های سربازان آمریکایی به ۳۴ نفر
به گزارش شبکه فلسطین الیوم، یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد آمار زخمی‌های سربازان آمریکایی در حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن به ۳۴ نفر افزایش یافته است.
پیش از این تعدادی زخمی‌های سربازان آمریکایی ۲۵ نفر اعلام شده بود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما