شناسهٔ خبر: 67659510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) جزئیات سوء قصد به جان ترامپ و واکنش او؛ ۲ نفر در تیراندازی کشته شدند

تصاویر ویدیویی و عکس‌ها نشان می‌دهد در حادثه تیراندازی به دونالد ترامپ او زخمی شده است. رسانه‌ها نوشته‌اند به نظر نمی‌رسد جراحت ترامپ جدی باشد.

صاحب‌خبر -

سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت پنسیلوانیا به دلیل تیراندازی متوقف شد و خبر‌ها حاکیست که او جراحت سطحی پیدا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک پست، این تیراندازی بامداد یکشنبه در حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و ماموران «سرویس مخفی» آمریکا وی را تحت حفاظت گرفته و از محل خارج کردند.

تصاویر ویدیویی و عکس‌ها نشان می‌دهد که صورت ترامپ خونین شده است. وی در حالی که توسط محافظان از زمین بلند شد، دست‌هایش مشت کرده و تکان داد.

دیلی میل نوشت که به نظر نمی‌رسد جراحت ترامپ جدی باشد.

حادثۀ تیراندازی به ترامپ ۲ کشته داشت

در تصاویر ویدیویی و عکس‌ها، صورت ترامپ خونین است. سی‌ان‌ان گزارش داد که ترامپ در این تیراندازی مجروح شده است.

براساس روایت ایسنا به نقل از الجزیره، «استیون چونگ» سخنگوی ترامپ گفت: حال ترامپ خوب است و در حال حاضر در یک مرکز پزشکی محلی تحت معاینه است.

سرویس مخفی ایالات متحده گفت که تحقیقات فعالی در مورد حادثه تیراندازی در حال انجام است و به محض در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر منتشر خواهد شد.

واشنگتن‌پست نوشت: علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

نخستین بیانیه ترامپ پس از سوءقصد

دونالد ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نخستین واکنش خود پس از حادثه تیراندازی در تجمع حامیانش در پنسیلوانیا در شبکه اجتماعی توروس سوشال بیانیه‌ای منتشر کرد.

دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرده که از ناحیه بخش بالایی گوش چپ خود دچار جراحت شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ در این بیانیه گفت: می‌خواهم از سرویس مخفی ایالات متحده و تمامی مجریان قانون بابت واکنش سریع‌شان به این تیراندازی که در باتلر، نسیلوانیا اتفاق افتاد قدردانی کنم. از همه مهمتر می‌خواهم مراتب تسلیت خود را به خانواده فردی که در این تجمع کشته شد و فرد دیگری که به شدت زخمی شد ابراز کنم.

وی در ادامه گفت: از همه مهمتر واقعاً وقوع چنین اتفاقی در کشور ما غیر قابل توجیه است. تا اکنون چیزی درباره تیرانداز که کشته شد نمی‌دانم. هدف گلوله‌ای قرار گرفتم که بخش بالایی گوش چپ من را سوراخ کرده است. می‌دانم که چیزی به سرعت مانند صدای ویز از سمت گوش شنیدم، تیراندازی اتفاق افتاد و گلوله درست از پوست من رد شد. خونریزی زیادی اتفاق افتاد و بعد متوجه شدم که هدف گلوله قرار گرفته‌ام. خداوند آمریکا را در پناه خود نگه دارد.

لازم به ذکر است که خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مساله نگرانی‌کننده و معمول بوده و تعداد سلاح در این کشور بیشتر از جمعیت آن است.

سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر سلاح گرم را ثبت کرده است. تلاش برای محدود کردن سلاح در این کشور همواره با مخالفت‌های در میان سیاستمداران و لابی‌های سلاح روبرو بوده است.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا اخیرا با صدور حکمی یک قانون فدرال را که مالکیت سلاح گرم را برای عاملان خشونت‌های خانگی منع می‌کند، تایید کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دیوان عالی استقبال کرد و گفت: بر اساس این رای، بازماندگان خشونت‌های خانگی می‌توانند همچون سه دهه گذشته از حمایت‌های حیاتی برخوردار باشند.

وی افزود که همچنان «قاطعانه متعهد است» که به خشونت علیه زنان پایان دهد و کنگره را بر آن خواهد داشت تا «همه‌گیری خشونت مسلحانه را که جامعه ما را از هم گسیخته است، پایان دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما