شناسهٔ خبر: 67659884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مشت گره کرده ترامپ پس از تیراندازی؛ تصویری که جنجال ساز شد

تصویر ترامپ خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. اریک ترامپ فرزند رئیس جمهوری سابق در شرح آن نوشت: «این همان مبارزی است که آمریکا لازم دارد.»

صاحب‌خبر -

تصاویری که از مشت گره کرده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با صورت خونینش منتشر شده، تنها در تاریخ ساز نیستند. این تصاویر می‌توانند مسیر انتخابات پیش روی آمریکا در ماه نوامبر را نیز تغییر دهند.

به گزارش بی بی سی، شکی نیست که خشونت سیاسی روز شنبه در نهایت کارزار انتخاباتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تصویر ترامپ خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. اریک ترامپ فرزند رئیس جمهوری سابق در شرح آن نوشت: «این همان مبارزی است که آمریکا لازم دارد.»

کمی بعد از تیراندازی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و گفت خشونت سیاسی. از این دست جایی در آمریکا ندارد. او برای رقیب جمهوری‌خواهش ابراز نگرانی کرد و گفت امیدوار است بتواند در طول شب با او صحبت کند.

کارزار انتخاباتی بایدن تمامی بیانیه‌های سیاسی خود را به حال تعلیق در آورده و گفته در تلاش است هر چه سریع‌تر تبلیغات انتخاباتی تلویزیونی خود را نیز به حالت تعلیق دربیاورد. به وضوح از نظر آن‌ها حمله به رقیبی که تازه از یک سوءقصد جان به در برده کار پسندیده‌ای. نیست و باید در شرایط فعلی بر محکوم کردن آنچه رخ داده تمرکز کرد.

سیاستمداران از تمامی گرایش‌های سیاسی که کمتر اتفاق نظری دارند، بر سر این موضوع یک صدا شده‌اند که خشونت سیاسی جایی در دموکراسی ندارد.

باراک اوباما، جورج بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر روسای جمهوری پیشیت آمریکا به سرعت خشونت را محکوم کردند و گفتند از اینکه آقای ترامپ جراحت جدی برنداشته خرسندند.

اما برخی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ و حامیان او از همین حالا جو بایدن را در این زمینه مقصر خوانده‌اند و یکی از جمهوری‌خواهان در شبکه ایکس رئیس جمهوری را به تحریک برای سوءقصد متهم کرده است.

سناتور جی دی ونس، که گفته می‌شود در فهرست نامزد احتمالی برای معاونت ریاست جمهوری، در صورت پیروزی آقای ترامپ، است نوشته است رویکرد کارزار انتخاباتی بایدن است که مستقیما به چنین حادثه‌ای منجر شده است.

دیگر سیاستمداران جمهوری‌خواه نیز حرف‌های مشابهی زده‌اند که می‌توان حدس زد از سوی دموکرات‌ها محکوم می‌شود چرا که این موضع‌گیری‌ها در شرایط سیاسی فعلی آمریکا آتش‌افروزی می‌دانند.

از همین حالا می‌توان دید که چطور خط مقدم در جنگی زشت بر سر رویدادی بهت آور شکل می‌گیرد. این رویدادی است که شکل کارزار انتخاباتی را تغییر می‌دهد.

نظر شما