شناسهٔ خبر: 64123381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهروموم ۸۷ بنگاه املاک غیر مجاز درسیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان: با توجه به شناسایی برخی تخلفات، تاکنون یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف اخذ و ۸۷ بنگاه املاک غیر مجاز مهروموم شده است.

صاحب‌خبر -

مهروموم ۸۷ بنگاه املاک غیر مجاز درسیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بازرسی‌های مستمر از مشاوران املاک در استان گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۶۵۵ بازرسی از مشاوران املاک سیستان و بلوچستان انجام شد که ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه‌های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز انجام گرفته است.
ابوالفضل مهدیار افزود: برخی تخلفات مشاوران املاک استانی دراین مدت شامل دریافت حق الزحمه مازاد، عدم صدور کد رهگیری، نصب نکردن نرخنامه و درج نکردن حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه بوده است.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۸۷ مشاور املاک غیر مجاز نیز در استان مهروموم شده است.
مهدیار با بیان اینکه تمامی مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه‌های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.
وی ادامه داد: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب را در معرض دید عموم نصب و در زمان اخذ کمسیون فاکتور صادر کنند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: همچنین رعایت نرخ‌های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاورین املاک و برخورداری از سیستم‌های نرم افزاری در بنگاه‌ها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است.
مهدیار تاکید کرد: گشت‌های مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در استان برای به حداقل رساندن تخلفات مشاورین املاک و ساماندهی آن‌ها با شدت بیشتری ادامه دارد.

نظر شما