شناسهٔ خبر: 64123671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت درسیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

با هدف اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ،تاکنون از ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار سیستانی و بلوچستانی هشت هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان، دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان افزود:  برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان تاکنون ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار استان ثبت نام کردند که با پالایش‌های شده هشت هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند وتاکنون به ۹۲۸ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک واحدی) واگذار شده است.

عطاء اله اکبری ادامه داد:   مطابق با آیین نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوار‌های مشمول اختصاص دهد، افزود: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره‌کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
اکبری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شهر‌های زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه‌ بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

نظر شما