شناسهٔ خبر: 64452143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهروموم۱۲ آرایشگاه زنانه مداخله گر در امر درمان در زاهدان

خبرگزاری صدا و سیما

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از مهروموم ۱۲ آرایشگاه زنانه مداخله گر در امر درمان در زاهدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در بازدید‌های متعدد و مکرر انجام شده از برخی آرایشگاه‌های زنانه محرز شد که برخی از آن‌ها که فاقد تخصص و پروانه‌های لازم هستند نسبت به انجام امور درمانی و پزشکی در داخل آرایشگاه اقدام می‌کنند که بر خلاف قانون است.
ابوالفضل احمدزاده افزود: ۱۲ واحد آرایشگاه زنانه متخلف شناسایی و پس از تایید تخلفات انتسابی از سوی مرکز بهداشت و درمان و بارزسان و ناظران امر هر کدام به مدت ۱۵ روز مهروموم و از فعالیت آن‌ها ممانعت شد که در صورت تکرار خطا و اشتباهات گذشته مدت زمان مهروموم نیز تا ۶۰ روز قابل تمدید است.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان افزود: این آرایشگاه‌ها با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم نسبت به انجام امور درمانی و پزشکی اقدام می‌کردند که هیچ کدام نیز پروانه و مجوز لازم برای این کار را نداشته اند و به نوعی در قالب پزشک نما امور درمانی و زیبایی را انجام می‌دادند.
وی تاکید کرد: علاوه بر مهروموم این آرایشگاه‌ها، تعهدات کتبی لازم نیز از متصدیان گرفته و همچنین قرار شد که تا پایان سال این مراکز اجازه تبلیغات خارج از عرف و نامتعارف نداشته باشند که در صورت مشاهده و تکرار برخورد‌های جدی قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.
احمد زاده افزود: این آرایشگاه‌ها با انجام تبلیغات گسترده و البته خارج از عرف فضای فرهنگی شهر را بهم ریخته بودند که موجبات نگرانی و نارضایتی عموم مردم را به همراه داشت و  به منظور احقاق حقوق عامه و مطالبه جدی شهروندان دیگر اجازه تبلیغات میدانی و مجازی خارج از چارچوب نخواهند داشت.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به این مراکز هشدار داده شد فعالیت بر مدار قوانین عفاف و حجاب مصوب است که به طور کامل مکلف به اجرا شدند.

نظر شما