شناسهٔ خبر: 64849593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهروموم ۵ واحد صنفی در خاش بدلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: با اجرای طرح برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان، پنج واحد صنفی که اقدام به بکارگیری این افراد کرده بودند، مهروموم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،  هوشنگ ریگی گفت: با تشدید گشت‌های مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی و خدماتی خاش باهدف  حمایت از نیروی کار داخلی و شناسایی و برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار، پنج واحد صنفی این شهرستان که اتباع خارجی فاقد مجوز را بکارگیری کرده بودند، مهروموم شد.
وی افزود: بنابر ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحد‌های کارگاهی ممنوع و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به کار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: ضروری است مدیران واحد‌های کارگاهی، کارخانه‌ها و اصناف از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به‌عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.
ریگی با اشاره به راه اندازی سامانه جستجوی شغل افزود: کارفرمایان برای تأمین نیروی کار مورد نیاز خود به این سامانه مراجعه کنند.

نظر شما