شناسهٔ خبر: 63982392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت محصولات در ۵۲۰ هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان: از بیش از ۱۸ میلیون هکتار وسعت این استان ، ۵۲۰ هزار هکتار اراضی آن ، قابلیت کشت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: استان چهار فصل سیستان و بلوچستان با وسعت بیش از ۱۸ میلیون هکتاروسیع‌ترین استان کشور است که از این وسعت فقط ۵۲۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد .

سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: در ۲/۸ درصد مساحت کل استان سالیانه با توجه به محدودیت منابع آبی بیش از چهار میلیون تن محصولات زراعی، باغی، شیلاتی، دامی، جنگل و مرتع تولید می‌شود .

وی ادامه داد: در صورت توسعه زیر ساخت‌ها و بکار گیری فناوری‌های نوین و دانش بنیان در ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی، میزان تولیدات تا دو برابر قابل افزایش است و ضروریست بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی با بکارگیری فناوری‌های نوین، خاک حاصلخیز و زراعی را برای نسل‌های آینده حفظ کنند.
سیدحسینی اجرای ۱۰ هزار هکتار سیستم نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ۴۳۸ رشته قنات، تجهیز و نوسازی ۴۱۱ هکتار اراضی کشاورزی، احداث ۱۳۳ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، احداث ۵۹۰ حلقه چاهک کشاورزی، احداث دو میلیون مترمکعب آب بندان و بندسار، اجرای ۳۲۴ کیلومتر انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی  را از مهمترین اقدامات آب و خاک در این دولت در سیستان و بلوچستان برشمرد.

نظر شما