شناسهٔ خبر: 63967112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه با آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار ذرت در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

مبارزه با آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار پاییزه ذرت در شهرستان ایرانشهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مبارزه با آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار ذرت در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان، مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۲۶۱ هکتار از اراضی ایرانشهر و بمپور علیه بیماری آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار ذرت سمپاشی شده است.
تیموری افزود: کرم برگ خوار پاییزه ذرت یکی از مهمترین آفـات تهـاجمی دنیا شناخته شده که از مردادماه سالجاری در استان کرمان شناسایی و از ابتدای آذرماه در سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.
وی افزود: تاکنون هزار و ۶۶۵ هکتار از مزارع گندم و جو سیستان و بلوچستان مورد پایش این آفت قرار گرفته‌اند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به اینکه کرم برگ خوار پاییزه دامنه میزبانی گسترده‌ای دارد، خسارت اصلی آن بر روی ذرت و محصولات دیگری همچون گندم و جو است و رصد و پایش مزارع گندم و جو سطح استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
تیموری به کشاورزان توصیه کرد: به محض مشاهده هر گونه آفت و یا آثار خسارت غیرمنتظره آن را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع داده شود.

وی افزود: رفتار تهاجمی، قدرت پروازی، تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده از جمله توانایی‌های آفت بوده که در صورت ورود به مناطق مختلف سریع می‌تواند استقرار یابد.
برای جلوگیری از ورود آفت اقداماتی نظیر آموزش کشاورزان و کارشناسان، پایش مستمر مزارع و جلوگیری از ورود محموله‌های زراعی مشکوک به استان در حال انجام است.

نظر شما