شناسهٔ خبر: 63967327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۲۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان قابل کشت است

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲۰ هزار هکتار از مجموع ۱۸ میلیون هکتار وسعت این استان، تنها قابلیت کشت محصولات کشاورزی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمدرضا سیدحسینی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک با تبریک روز جهانی خاک و نقش مهم مدیریت و حفظ خاک سالم و پایدار برای امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: ضروریست بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی با بکارگیری فناوری های نوین، خاک حاصلخیز و زراعی را برای نسل های آینده حفظ کنند.

وی ادامه داد: سالانه با توجه به‌ محدودیت منابع آبی بیش از چهار میلیون تن محصولات زراعی، باغی، شیلاتی، دامی، جنگل و مرتع تولید می شود و در صورت توسعه زیرساخت ها و بکارگیری فناوری های نوین و دانش بنیان در ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی، میزان تولیدات تا ۲ برابر قابل افزایش است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ۱۰ هزار هکتار سیستم نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ۴۳۸ رشته قنات، تجهیز و نوسازی ۴۱۱ هکتار اراضی کشاورزی، احداث ۱۳۳ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، احداث ۵۹۰ حلقه چاهک کشاورزی، احداث ۲ میلیون مترمکعب آب بندان و بندسار، اجرای ۳۲۴ کیلومتر انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی از اهم اقدامات آب و خاک در دولت سیزدهم در استان برشمرد.
در پایان این مراسم از خادمین خاک و از منتخبین مسابقات نقاشی و عکاسی روز خاک و شهرستان های برتر در برگزاری رویداد خاک با احداث تندیس و لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما