شناسهٔ خبر: 63797383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئولان با بررسی از وارد شدن آسیب به تجارت دریایی جلوگیری کنند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بخش قابل توجهی از زندگی مردم بوشهر به تجارت دریایی وابسته است، با مطالعه بیشتر از وارد شدن آسیب به این بخش جلوگیری  شود.‌‌‌

صاحب‌خبر -

مسئولان با مطالعه و بررسی از وارد شدن آسیب به تجارت دریایی جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: با هدف رفع مشکلات تجارت دریایی مسئولان باید به مقوله کالای همراه ملوان (ته لنجی) توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: ارایه تسهیلات و تخفیف‌های مناسب، توجه ویژه به ملوانان و در نتیجه منتفع شدن مردم استان بوشهر از تجارت دریایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: باید شرایطی که اکنون پیش آمده با همکاری دولت و مسئولان برطرف شود تا مشکلی درمسیر زندگی مردم، ملوانان و تجار رخ ندهد.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در عرصه دفاع مقدس، دفع بلایا و مشکلات و همچنین عرصه‌های توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در میدان حضور داشته است.

وی گفت: حضور بسیج در عرصه‌های پیشرفت و سازندگی همواره مشهود و تعیین کننده است به همین دلیل حمایت از بسیج و بسیجی یک نگاه راهبردی به شمار می‌رود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآورشد: فرهنگ بسیج به معنی مردمی بودن، تعهد داشتن، احساس مسئولیت کردن، اعتنا به مسائل مهم کشور، درک معنوی ارزش‌های انقلاب، قانون‌مدار بودن، دارای روحیه به هنجار داشتن و حضور جدی در صحنه است که این موارد از بسیج برای نظام یک قدرت ساخته که این قدرت مایه اقتدار نظام محسوب می‌شود.

وی در ادامه با گرامیداشت هفت آذر روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این نیروی راهبردی مایه عزت و افتخار کشور است و در کنار نیرو‌های دفاعی و نظامی منجر به اقتدار در فضای ملی و بین المللی شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش افزود: در وصف ارزش این نیرو یادآوری نابودی نیروی دریایی رژیم بعثی عراق در کمترین زمان ممکن کفایت می‌کند.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش به عنوان نیرویی راهبردی با پیشرفت‌های چشمگیر در ستاد و صف و تولید زیر سخت افزار‌های سطحی و زیرسطحی به مرحله‌ای دست پیدا کرده که اکنون در آبراه‌های بین المللی مایه امنیت دریایی برای ایران و حتی سایر کشور شده است.

وی همچنین روز مجلس شورای اسلامی که مصادف با سالروز شهادت شهید مدرس است را گرامی داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: امید است مجلس شورای اسلامی با نظارت کارآمد و تولید قوانین مناسب مایه پیشرفت و توسعه کشور شود.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان انتظار داریم در رابطه با قانون عفاف و حجاب با یک نگاه اسلامی و انقلابی این قانون را هر چه زودتر تصویب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله عفاف و حجاب شایسته است تا پیش از تصویب قانون عفاف و حجاب، قانون قبلی آن اجرایی شود چراکه این مهم خواست عموم مردم انقلابی است.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با بزرگداشت روز توانیابان این افراد را انسان‌هایی بزرگ و شریف معرفی و خواستار برنامه ریزی جدی برای پیشگیری در این زمینه شد.

وی ادامه داد: همچنین مسئولان باید برای درمان، مسکن، ازدواج و حمایت از آنان در همه امور باید توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: امیدواریم دانشجویان انقلابی بتوانند آینده ایران را براساس دانش، انقلابی بودن و فرهنگ اصیل اسلامی تامین کنند.

وی گفت: مسئولان مربوطه باید با حمایت ویژه تسهیلات لازم برای تحصیل و تامین خوابگاه دانشجویان را فراهم کنند.

نظر شما