شناسهٔ خبر: 63770357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم فلسطین حماسه بزرگی در تاریخ اسلام آفریده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که طوفان‌الاقصی باعث شد تا مردم جهان چهره واقعی رژیم صهیونیستی را بیشتر بشناسند، گفت: مردم فلسطین با این علمیات حماسه بزرگی در تاریخ اسلام آفریده‌اند.

صاحب‌خبر -
مردم فلسطین حماسه بزرگی در تاریخ اسلام آفریده‌اند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری در همایش بین‌المللی «غزه مظلوم مقتدر» با بیان اینکه نظام آفرینش یک قاعده تکوینی است، گفت: حیات هر پدیده به اندازه قدرت مقاومت او در مقابل پدیده‌های سخت و مهاجم است که یک قاعده تکوینی است و تمدن‌های بشری نیز این‌گونه بوده‌اند.
 
وی با تأکید بر اینکه هر تمدنی که قدرت مقاومت داشته باقی‌مانده و هر امتی که قدرت مقاومت نداشته است شکست خورده است، افزود: در طول تاریخ، کشور‌ها و اقوامی که قدرت مقاومت داشتند ماندگار شدند و بقیه از بین رفتند و در تاریخ فقط نامی از آن‌ها برده می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دو عنصر مهم اسلامیت و مقاومت در تاریخ اسلام هر جایی در کنار هم بوده‌اند، پیروزی حاصل شده است، تصریح کرد: اگر عنصر مقاومت و اسلامیت توسط مسلمانان ایجاد شود قطع به یقین خداوند با امداد‌های غیبی آن‌ها را یاری می‌دهد و از حوادث تلخ حال نباید هراس و بیم داشت.
 
وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام حوادث گوناگون تجربه شده که عنصر مقاومت سبب پیروزی شده است، گفت: در تاریخ اسلام مقاومت مردم فلسطین از فراز‌های مقاومت شمرده می‌شود.
 
آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه مردم فلسطین با عملیات طوفان‌الاقصی حماسه بزرگی در تاریخ اسلام آفریده‌اند، اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس ادعا می‌کرد یک روزه تمامی کشور‌های عربی را در یک شرایط سخت زیستی قرار می‌دهد و در حوزه اطلاعاتی نیز موساد بر تمام امور در فلسطین و کشور‌های جانبی نظارت دارد و همچنین ادعا می‌شد جزء ۳ یا ۵ ارتش بزرگ جهان اسلام هستند، اما از مقاومت فلسطین شکست سختی خوردند.
 
وی یادآور شد: کشور‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه از نخستین‌هایی بودند که برای یاری و حمایت از رژیم اشغالگر قدس وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.
 
امام جمعه بوشهر افزود: مردم فلسطین چنان ضربه‌ای به این دیو خون‌آشام و دیگر دیو‌های جهان زدند که هنوز گیج و سردرگم هستند و امروز می‌بینیم تمامی شرایط آتش‌بس را پذیرفته‌اند و مجبور به مذاکره شدند.
 
وی تاکید کرد: اگر کشور‌های اسلامی عزت می‌خواهند، عزت در اسلامیت و مقاومت است.
 
آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه این مقاومت یک شکوه آفرید، افزود: شکست‌پذیری و خانه عنکبوت بودن رژیم اشغالگر قدس را نشان داد و همچنین باعث شد تا مردم جهان چهره واقعی این رژیم پلید که حتی به بیمارستان‌ها و کودکان رحم نکرد را بیشتر بشناسند.
 
وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از مردم غزه گفت: از جهات فقهی حمایت از مردم فلسطین و خط مقاومت واجب و سکوت حرام است.
 
‌نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: ایران اسلامی نشان داد در تمامی فراز و نشیب‌ها بدون ترس در کنار مردم فلسطین ایستاده است و از آن‌ها دفاع می‌کند و مردم استان بوشهر پایتخت مقاومت ایران نیز با تمام وجود از مردم فلسطین حمایت و دفاع خواهندکرد.

نظر شما