شناسهٔ خبر: 63662953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ: سمنان استانی سرآمد از لحاظ فرهنگی است

سمنان - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سمنان ویژگی‌های منحصر به فردی در حوزه فرهنگ دارد و از استان‌های سرآمد فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر احمدوند روز جمعه در آیین اعطای تندیس پایتخت کتاب ایران به استاندار سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان افزود: موفقیت این شهر در کسب عنوان پایتخت کتاب ایران مرهون تلاش بخش‌های مختلف است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سمنان استانی سرآمد از لحاظ فرهنگی است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیش از ۱۰۰ شهر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران رقابت کردند که از این تعداد پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت سمنان موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد.

بهبود زیرساخت‌های فرهنگی سمنان با تکمیل تالار فرهنگی این شهر

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضعف سمنان در زیرساخت‌های فرهنگی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رفع موانع برای تکمیل ساخت تالار فرهنگی سمنان همراهی کند.

عباس گلرو افزود: پیشنهاد می‌شود سمنان به عنوان نماینده ایران در رویداد جهانی کتاب معرفی شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سمنان استانی سرآمد از لحاظ فرهنگی است

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و اهمیت فرهنگ در کشوری با این سابقه تمدنی شاخصی دارای اولویت است.

وی تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد ۲ مقوله مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم در روزهای آغاز به کار این دوره از مجلس بود.

گلرو بیان کرد: مجلس شورای اسلامی توجه ویژه در حوزه فرهنگ دارد و انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران دستاوردی ارزشمند برای این استان فرهنگ‌دوست است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب خواندن موجب اعتلای فرهنگی می‌شود و تحقق این راهبرد زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به عنوان هشتمین «پایتخت کتاب ایران» امروز جمعه برای اعطای تندیس پایتخت کتاب به مدت یکسال به سمنان آمد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال و بازدید از یک چاپخانه از جمله برنامه‌های یک روزه اسماعیلی به دیار دارالمرحمه است.

در آیین اهدای رسمی تندیس پایتختی کتاب ایران به سمنان ، با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان، مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان،  محمد بهرامی فرماندار، حسین موسوی شهردار سمنان، به همراهی اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در مجتمع  فرهنگی هنری کومش سمنان سالن تئاتر شهر حضور داشتند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما