شناسهٔ خبر: 63663252 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ:

سمنان استانی سرآمد از لحاظ فرهنگی است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سمنان ویژگی‌های منحصر به فردی در حوزه فرهنگ دارد و از استان‌های سرآمد فرهنگی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایرنا، یاسر احمدوند روز جمعه در آیین اعطای تندیس پایتخت کتاب ایران به استاندار سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان افزود: موفقیت این شهر در کسب عنوان پایتخت کتاب ایران مرهون تلاش بخش‌های مختلف است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیش از ۱۰۰ شهر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران رقابت کردند که از این تعداد پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت سمنان موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد.

بهبود زیرساخت‌های فرهنگی سمنان با تکمیل تالار فرهنگی این شهر

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضعف سمنان در زیرساخت‌های فرهنگی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رفع موانع برای تکمیل ساخت تالار فرهنگی سمنان همراهی کند.

عباس گلرو افزود: پیشنهاد می‌شود سمنان به عنوان نماینده ایران در رویداد جهانی کتاب معرفی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و اهمیت فرهنگ در کشوری با این سابقه تمدنی شاخصی دارای اولویت است.

وی تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد ۲ مقوله مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم در روزهای آغاز به کار این دوره از مجلس بود.

گلرو تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی توجه ویژه در حوزه فرهنگ دارد و انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران دستاوردی ارزشمند برای این استان فرهنگ‌دوست است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب خواندن موجب اعتلای فرهنگی می‌شود و تحقق این راهبرد زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت است.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به عنوان هشتمین «پایتخت کتاب ایران» امروز جمعه برای اعطای تندیس پایتخت کتاب به مدت یکسال به سمنان آمد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال و بازدید از یک چاپخانه از جمله برنامه‌های یک روزه اسماعیلی به دیار دارالمرحمه است.

نظر شما