شناسهٔ خبر: 63661768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد: دولت سیزدهم به رویدادهای موثر در کنشگری عمومی توجه دارد + فیلم

سمنان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای دولت سیزدهم تعامل فرهنگی است و رویدادهایی که کنشگری عمومی را به همراه دارد مورد توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: جبهه مردمیْ کنشگران عرصه فرهنگ و هنر هستند و نظارت، حمایت و تسهیل‌گری از آنان وظیفه است.

وی تصریح کرد: پشتیبانی و حمایت از مصوبات شورای فرهنگ عمومی با حمایت ویژه در دستور کار دولت سیزدهم است.

اسماعیلی اضافه کرد: درنظر گرفتن اعتبار خاص برای استان‌هایِ دارای سند فرهنگی از رویکردهای دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: زمان حاضر دوره پررونق در بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله هنرهای نمایشی، کتاب و طرحهای زیرساختی محسوب می‌شود.

توفیق سمنان در عرصه‌های فرهنگی

اسماعیلی با تبریک موفقیت سمنان در انتخاب‌شدن به عنوان «پایتخت کتاب ایران»، افزود: توفیقات سمنان در حوزه فرهنگ به واسطه تمرکز و همدلی بخش‌های مختلف چشمگیر و ستودنی است و امید می‌رود با همراهی بیش از پیش روند اعتلا ادامه یابد.

وی ابراز کرد: موفقیت سمنان مرهون حضور موثر گروه‌های مختلف است و در بخش‌های مختلف دولت عزم جدی بر جهت‌گیری کلان منطبق بر همین رویکردها دارد.

اسماعیلی با اشاره به تلاش‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی، افزود: تلاش می‌شود طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در استان سمنان در اسرع وقت تکمیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد: دولت سیزدهم به رویدادهای موثر در کنشگری عمومی توجه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: برای پیشگیری از درگیری با فرهنگ وارداتی باید افزایش سرانه مطالعه مورد توجه باشد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی در این استان به‌صورت منظم  برگزار می‌شود و منجر به نتیجه‌های ارزشمند شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به عنوان هشتمین «پایتخت کتاب ایران» امروز جمعه برای اعطای تندیس پایتخت کتاب به مدت یکسال، به سمنان آمد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال و بازدید از یک چاپخانه، از جمله برنامه‌های یک روزه اسماعیلی به سمنان است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما