شناسهٔ خبر: 63635206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون در شهرستان میاندوآب

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب از اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در جلسه‌ای به ریاست فرماندار و با حضور رییس مرکز بهداشت میاندوآب روند اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت

 محمدرضا رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در جلسه‌ ی بررسی اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون در این شهرستان گفت:برای اجرای صحیح و پوشش کامل در تمام مناطق شهرستان، باید اطلاع رسانی دقیق و کامل برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، حضور داوطلبانه در مراکز درمانی، نحوه ارائه خدمات، و همکاری مردم با اکیپ‌های طرح بسیج ملی غربالگری در دستورکار قرار گیرد.

وی  ادامه داد:ادارات همکاری لازم را در این طرح خواهند داشت و در سطح روستا‌ها نیز بخشداران و دهیاران موظف به همکاری در این طرح بزرگ هستند.

دکتر تقوی، رییس مرکز بهداشت میاندوآب نیز در این جلسه گفت:بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا توسط وزارت بهداشت طراحی و ابلاغ شده و از بیست آبان تا پانزده دی سال جاری، همه افراد بالای ۱۷ سال از نظر فشار خون و قند خون و عوامل خطر ابتلاء به این بیماری‌ها بررسی می‌شوند.

وی افزود:مهم‌ترین اهداف بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون را افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری، شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران با محوریت پزشک خانواده است.

وی گفت:خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند، برای اجرای کامل این طرح نیازمند همکاری ادارات از حیث نیروی انسانی، فضای فیزیکی و ثبت و سنجش داده‌ها هستیم.

نظر شما