شناسهٔ خبر: 63437446 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

کارگردان سریال‌های Star Trek و بتمن درگذشت

یکی از قدیمی‌ترین بتمن‌ها / variety

صاحب‌خبر -

«رابرت باتلر»، کارگردان با سابقه‌ای که بیشتر با قسمت‌های ابتدایی سریال‌های پیشتازان فضا (Star Trek) و بتمن (۱۹۶۶) شناخته می‌شود، در ۹۵ سالگی درگذشت.

باتلر از اولین کارگردان‌های سریال Star Trek بود و سال ۱۹۶۶ دو قسمت ابتدایی آن را کارگردانی کرد. او سپس به پروژه ساخت سریال بتمن سال ۱۹۶۶ با بازی «ادام وست» اضافه شد و اولین قسمت آن به همراه ۵ قسمت دیگر را کارگردانی کرد.

کارگردان سریال‌های Star Trek و بتمن درگذشت - ویجیاتو کارگردان سریال‌های Star Trek و بتمن درگذشت - ویجیاتو

خانواده باتلر درگذشت او در سن ۹۵ سالگی را روز شنبه به نشریه لس آنجلس تایمز اعلام کرده‌اند. همچنین خانواده او از معتمدین قدیمی بنیاد صنفی کارگردانان (DGA) هستند. «لزلی لینکا گلاتر»، رئیس DGA در بیانیه‌ای گفت:

کمتر کارگردانی وجود دارد که به اندازه باب سطح تلویزیون را تغییر داده باشد. تاثیر او بر رسانه واقعا بی‌اندازه است و خبر درگذشت او باعث ناراحتی عمیق ما شده است.

کارگردان سریال‌های Star Trek و بتمن درگذشت - ویجیاتو کارگردان سریال‌های Star Trek و بتمن درگذشت - ویجیاتو

زندگی حرفه‌ای باتلر نزدیک به پنج دهه را شامل می‌شود و در طول آن سریال‌های قابل‌توجه زیادی را کارگردانی کرده است. از جمله آثار دیگری که در کارنامه او وجود دارد می‌توان به سریال علمی تخیلی و موفق The Twilight Zone اشاره کرد که ۲ قسمت آن را کارگردانی کرده است.

خفن‌ترین نکات بازی کلش آف کلنز که فقط گیمرهای قدیمی یادشونه!

اولین تیزر از انیمه Terminator منتشر شد [تماشا کنید] - ویجیاتو اولین تیزر از انیمه Terminator منتشر شد [تماشا کنید] - ویجیاتو variety

برچسب‌ها:

نظر شما