شناسهٔ خبر: 62451052 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

ویراستار دی‌سی تلاش داشت تا جلوی ورود هارلی کویین به پیوستگی بنیادین را بگیرد

دنی اونیل چندان هوادار معشوقه‌ی جوکر نبود / ScreenRant

صاحب‌خبر -

با این که هارلی کویین اکنون تبدیل به یکی از پرهوادارترین شخصیت‌های دی‌سی، چه در دنیای کمیک‌ها و چه اقتباس‌های کمیکی، شده است ولی یکی از پدیدآورندگان افسانه‌ای دی‌سی در جایگاه ویراستاری اصلاً نمی‌خواست تا او به پیوستگی بنیادین کمیک‌های دی‌سی بپیوندد. در واقع، بسیار نزدیک بود که هارلی کویین هیچگاه تبدیل به یکی از شخصیت‌های دنیای اصلی دی‌سی نشود.

در ابتدا باید اشاره کرد که این شخصیت اصلاً ابتدا برای کمیک‌ها به وجود نیامده بود. هارلی کویین را بروس تیم و پاول دینی برای اپیزود Joker’s Favor سریال انیمیشنی Batman: The Animated Series پدید آوردند. سپس هارلی در چندین اپیزود دیگر از این سریال مورد استفاده قرار گرفت و حتی در تای-این‌های Batman: The Animated Series همچون کمیک بوک‌ها حضور یافت.

ولی تا سال ۱۹۹۹ و داستان وان-شات Batman: Harley Quinn طول کشید تا هارلی کویین به پیوستگی بنیادین دی‌سی بپیوندد. از این زمان به بعد بود که کویین چندین عنوان آنگوئینگ و سری کوتاه را به خود اختصاص داد. در چند سال گذشته نیز هارلی سفری را آغاز کرد تا ویلن بودن را پشت سر بگذارد و مسیری قهرمانانه‌تر را پیش بگیرد.

هارلی کویین در کمیک Batman: Harley Quinn به پیوستگی بنیادین دی‌سی ملحق شد. هارلی کویین در کمیک Batman: Harley Quinn به پیوستگی بنیادین دی‌سی ملحق شد.

با همه‌ی این اوصاف و محبوبیت هارلی کویین در دنیای امروزی دی‌سی ولی ممکن بود که این شخصیت هرگز به پیوستگی بنیادین دی‌سی ملحق نشود. دنی اونیل (Denny O’Neil)، یکی از پدیدآورندگان افسانه‌ای انتشارات دی‌سی، به تازگی در مصاحبه‌ای نمایان کرد که هارلی بدون مشورت با او به یک کمیک افزوده شده بود و اگر در جریان می‌بود جلوی این کار را می‌گرفت.

بر اساس گفته‌ی اونیل، مشکل او با هارلی کویین به خاطر این ایده بود که جوکر دوست دختر داشته باشد و چنین چیزی با تفسیرش از شاهزاده‌ی دلقکی جنایت گاتهام سازگاری نداشت.

… داشتن یه دوست دختر، داشتن یه سکس لایف، براش [جوکر] خیلی عادی می‌بود.

دلیل دنی اونیل برای جلوگیری از ورود هارلی کویین به پیوستگی بنیادین دی‌سی

البته اونیل همچنین پذیرفته است که اشتباه می‌بود اگر جلوی ورود هارلی کویین را به دنیای اصلی دی‌سی می‌گرفت.

با این که هارلی از آن زمان به پیش بسیار رشد پیدا کرده است و اکنون متفاوت نمود پیدا می‌کند ولی در آن زمان تنها دلیل وجودیت این شخصیت، قرارگیری در جایگاه معشوقه‌ی بزرگ‌ترین دشمن بتمن بود. دنی اونیل ولی یک نگارش با چهارچوبی بسیار آشکار را از جوکر در ذهن داشت؛ نگارشی که به هیچ وجه به ایده‌ی داشتن یک شریک نزدیک نمی‌شد.

ویراستار دی‌سی تلاش داشت تا جلوی ورود هارلی کویین به پیوستگی بنیادین را بگیرد - ویجیاتو ویراستار دی‌سی تلاش داشت تا جلوی ورود هارلی کویین به پیوستگی بنیادین را بگیرد - ویجیاتو

البته باید در نظر داشت که حتی اگر اونیل جلوی ورود هارلی کویین به پیوستگی بنیادین دی‌سی را می‌گرفت، چنین چیزی به آن معنا نبود که این شخصیت بعدها به دنیای اصلی دی‌سی نمی‌پیوست. اونیل تا ابتدای هزاره‌ی تازه‌ی میلادی به عنوان ویراستار انتشارات دی‌سی ایفای نقش کرد و حتی پس از کنار رفتن او نیز کویین هنوز بین هواداران محبوب بود.

اما از سوی دیگر، حتی ممکن بود هارلی کویینی که به پیوستگی بنیادین ملحق شده است نیز کنار گذشته شود. در هر حال، در آن زمان تضمینی نبود که هارلی به همین شخصیتی که امروز می‌شناسیم تبدیل شود. شاید او در نقش سایدکیک جوکر می‌ماند، به قتل می‌رسید یا به فراموشی سپرده می‌شد.

در هر صورت با وجود این چالش‌ها، پدیدآورندگان و نویسندگان دی‌سی توانستند از این شخصیت به خوبی استفاده کنند و روایتش را به گونه‌ای پیش ببرند که به توسعه‌ی هارلی کویین کمک شود و حالا با شخصیتی طرف باشیم که هواداران فراوانی را به خود جلب کرده است.

ScreenRant

نظر شما