شناسهٔ خبر: 63235305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تعداد ۲۰ یوز پلنگ ایرانی در کشور باقی مانده است

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست از وجود تنها ۲۰ یوزپلنگ ایرانی در کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی محیط زیست کشور ایجاد سایت‌های تکثیر برای گونه‌های در خطر انقراض نظیر یوز پلنگ ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا ابدالی  در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط زیست که در ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه، همه در قبال محیط زیست مسئولیت داریم، گفت: امروز و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی، محیط زیست بیش از هر زمان دیگر نیاز به نوآوری دارد و این وظیفه و رسالت عموم مردم را سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: ۷۰ دستورالعمل جدید در حوزه محیط زیست تدوین شده که می‌تواند برای آینده این حوزه موثر باشد.

ابدالی از تشکیل اتاق فکر در سازمان محیط زیست برای خدمات‌رسانی بهتر خبر داد و گفت: تشکیل و فعال‌سازی کمیته تخصصی پلنگ و میش مرغ از جمله نتایج این اتاق فکر بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست، خاطرنشان کرد: محیط زیست برای حضور سمن‌های تخصصی و بخش خصوصی آماده همکاری است.

وی از کاهش تعداد میش مرغ در بوکان ابراز نگرانی کرد و گفت: امروز شاهدیم که تعداد میش مرغ در بوکان به ۲۴ قطعه رسیده و این هشدار یک بحران و نیازمند ایجاد سایت تکثیر است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست، ابراز داشت: تاکنون ۱۵۰ شهید تقدیم عرصه محیط زیست شده که نشان‌دهنده از جان‌گذشتگی محیط‌بانان برای حفاظت و حراست از این حوزه است.

وی در پایان سخنان خود، ایجاد سایت‌های تکثیر برای گونه‌های در خطر انقراض نظیر پلنگ ایرانی را جزو برنامه‌های اصلی سازمان محیط زیست برشمرد و تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه محیط زیست حفاطت از گونه‌ها در دل زیستگاه اصلی است.

انتهای پیام/

نظر شما