شناسهٔ خبر: 63239504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شبکه ملی محیط‌زیست سازمان‌های مردم نهاد کمک شایانی به اجرای برنامه‌های حفاظت محیط زیست

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد که بنا به اصل پنجاه قانون اساسی، همه باید در حفظ محیط‌زیست کوشا باشیم و ایجاد شبکه ملی محیط‌زیست سازمان‌های مردم نهاد کمک شایانی به اجرای این موضوع خواهدکرد. مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد که بنا به اصل پنجاه قانون اساسی، همه باید در حفظ محیط‌زیست کوشا باشیم و ایجاد شبکه ملی محیط‌زیست سازمان‌های مردم نهاد کمک شایانی به اجرای این موضوع خواهدکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط‌زیست سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور در ارومیه گفت: بر طبق اصل ۵۰ قانون اساسی همه مکلف به حفظ محیط زیست هستیم و باید برای مراقبت از ۱۳۰۰ گونه حیات‌وحش تلاش کنیم.

وی افزود: در سازمان حفاظت از محیط زیست، برای ۲۳ گونه در خطر انقراض سیاست گذاری کردیم ضمن اینکه ۷۰ دستورعمل جدید محیط زیست نیز تدوین شده است.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: بروزرسانی قانون شکار و صید ، تشکیل اتاق فکر و کمیته تخصصی پلنگ میش مرغ از دیگر برنامه‌های اجرایی در سازمان بوده است.

ابدالی گفت: تعداد میش مرغ در بوکان در استان آذربایجان‌غربی به ۲۴ قطعه رسیده و این اتفاق نگران کننده‌ای است و در این خصوص در حال ایجاد سایت تکثیر هستیم.

وی با اشاره به معرفی چهار گونه به طبیعت برای اولین بار در دولت سیزدهم اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ شهید تقدیم عرصه محیط زیست شده است و یکی ازصلی ترین وظایف محیط زیست حفاطت از گونه‌ها در دل زیست گاه اصلی است و در این خصوص مشارکت مردم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد

او اضافه کرد: حرکت به سمت مردمی می‌تواند به تسریع در اجرای برنامه‌های حفاظت محیط زیست کمک می‌کند و ایجاد شبکه ملی محیط زیست در سازمان‌های مردم‌نهاد به این موضوع کمک شایانی خواهدکرد.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما