شناسهٔ خبر: 62935184 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دادن امنیت، مهمترین آموزه سریال های پلیسی

کارشناس رسانه در گفتگوی خبر رسانه شبکه خبر گفت: آموزه‌های مجموعه‌های پلیسی دادن امنیت به روان جامعه است.

صاحب‌خبر -

 دادن امنیت، مهمترین آموزه سریال های پلیسیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، شهرام خرازی‌ها منتقد و کارشناس رسانه درباره مجموعه‌های تلویزیونی پلیسی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر در بخشی از سخنانش افزود: وقتی که سریال‌های پلیسی می‌بینیم متوجه می‌شویم آدم‌هایی هستند در کشور و جامعه صرف نظر از اینکه ملیت چه باشد، حافظ امنیت هستند.

وی درباره کیفیت این مجموعه‌ها گفت: کیفیت مجموعه‌های پلیسی مواج است، بعضی‌ها خیلی ضعیف هستند و بعضی‌ها هم موفق بودند، بعضی از این مجموعه‌ها خوش کیفیت بودند بعضی قسمت‌ها خوب بود بعضی از قسمت‌ها ضعیف و عمدتا فراز و نشیب دارند.
وی افزود: مجموعه‌های پلیسی و تولیدات از دهه ۸۰ به این طرف تکنیک شان جهش پیدا کرده در مقایسه با دهه ۶۰ و ۷۰.

این منتقد و کارشناس رسانه درباره ویژگی‌های مجموعه‌های تلویزیونی گفت: مهمترین اصل در درام جذابیت است، مخاطب در سریال پلیسی دنبال بزهکار و تبهکار است که هدف پلیس است. هرچقدر بزهکار قوی تر، دور از دسترس و شکست ناپذیرتر باشد، قدرت پلسس و مبارزه پلیس هم بهای بیشتری پیدا می‌کند نزد تماشاچی و مخاطب. مقابله با یک حریف ضعیف و ناتوان، مقابله‌ای چندان لذت بخش نیست. سریال پلبسی موفق است که شخصیت منفی اش شخصیت خوب پرداخته شده و خوب تراشیده شده باشد.

وی درباره صحنه‌های خشن و اکشن هم گفت: ذات فیلم‌های پلیس است. بیننده به این انگیزه این مجموعه‌ها را تماشا می‌کندکه صحنه‌های اکشن داشته باشد، در گذشته این سریال‌ها واقعی‌تر بودند، ولی الان تصنعی هستند.

وی افزود: رفتن به سراغ پرونده‌های واقعی باعث جذابیت بیشتر می‌شود، ولی ذات هنر تخیل و رویاپردازی است، واقعیت به جای خودش خیلی درس عبرت می‌دهدو از نظر اخلاقی می‌تواند آموزه‌های خوبی داشته باشد، ولی اکثریت بیندگان به خاطر اکشن و جذابیت‌ها دنبال این سریال‌ها هستند.

وی افزود: از نظر من سریال «خواب و بیدار» مهدی وخیم زاده، جز بهترین سریال‌ها بود هم به لحاظ شخصیت که خیلی تکرارناپذیر بودند و تکراری نبودن در دوره خودشان و هم به لحاظ ریتم و قاب بندی و تدوین.

<div id="video-display-embed-code_10258547"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4010425/10258547?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما