شناسهٔ خبر: 62645152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

نگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمن

شوالیه گاتهام کارتونی / Screen Rant

صاحب‌خبر -

از داستان‌های اورجینال مثل Mask of the Phantasm گرفته تا اقتباس‌هایی مثل The Dark Knight Returns، آثار انیمیشنی بسیاری با محوریت شخصیت بتمن ساخته شده‌اند که نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

فیلم‌های انیمیشنی زیادی با سبک‌های مختلف و طراحی‌های متفاوت از بروس وین و شهر گاتهام وجود دارد که نشان می‌دهد چرا بتمن محبوب‌ترین شخصیت دنیای DC است. در دهه‌های گذشته بازار انیمیشن‌های ساخته شده از شخصیت‌های دنیای DC چه به صورت فیلم و چه به صورت سریال تلویزیونی داغ بوده و حتی می‌توان گفت که در آن‌ها نمایش‌های جذاب‌تری از بتمن و دوستانش نسبت به فیلم‌های سینمایی شاهد بوده‌ایم؛ احتمالاً به این دلیل که در قالب انیمیشن راحت‌تر می‌توان خلاقیت به کار برد یا داستان‌های ریسکی‌تر را به نمایش درآورد.

DCAMU (کوتاه شده‌ی عبارت دنیای فیلم‌های انیمیشنی DC) شامل چندین فیلم واقعاً عالی از بتمن است؛ در این سری می‌توان داستان‌های جذابی از بتمن و خانواده‌ی این خفاش عدالت جو یافت. همچنین انیمیشن‌های تکی زیادی چه به صورت اقتباسی و چه به صورت داستان اورجینال وجود دارد.

در این لیست نگاهی به تمامی آن‌ها از بدترین به بهترین، خواهیم انداخت.

فهرست محتوا نمایش
1 29. Batman: The Killing Joke (2016)
2 28. Batman & Harley Quinn (2017)
3 27. Batman: Death in the Family (2020)
4 26. Batman: The Doom That Came To Gotham (2023)
5 25. Batman: Hush (2019)
6 24. Batman: Subzero (1998)
7 23. Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (2019)
8 22. Batman: Mystery Of The Batwoman (2003)
9 21. Batman: Return Of The Caped Crusaders (2016)
10 20. Batman Vs. Two-Face (2017)
11 19. Batman Ninja (2018)
12 18. Batman: Bad Blood (2016)
13 17. Batman: Gotham By Gaslight (2018)
14 16. The Batman vs. Dracula (2005)
15 15. Son Of Batman (2014)
16 14. Batman vs. Robin (2015)
17 13. Scooby-Doo! & Batman: The Brave And The Bold (2018)
18 12. Batman: The Long Halloween, Part 2 (2021)
19 11. Batman: The Long Halloween, Part 1 (2021)
20 10. Batman: Year One (2011)
21 9. The Lego Batman Movie (2017)
22 8. Batman: The Dark Knight Returns – Part 1 (2012)
23 7. Batman: The Dark Knight Returns – Part 2 (2013)
24 6. Batman: Soul Of The Dragon (2021)
25 5. Batman: Assault On Arkham (2014)
26 4. Batman Beyond: Return of the Joker (2000)
27 3. Batman: Gotham Knight (2008)
28 2. Batman: Mask Of The Phantasm (1993)
29 1. Batman: Under The Red Hood (2010)

29. Batman: The Killing Joke (2016)

بتمن بتمن

Batman: The Killing Joke که بر اساس یکی از بهترین و اثرگذارترین کمیک‌بوک‌های بتمن تمام دوران ساخته شده، اقتباسی واقعاً افتضاح است! در این انیمیشن کوین کانروی و مارک همیل مثل همیشه صداگذاران بتمن و جوکر هستند و انتظار می‌رفت که با مهیا بودن همه چیز شاهد یک اقتباس بی‌نقص از The Killing Joke باشیم. هرچند که انیمیشن تلاش می‌کند سبک طراحی کمیک را حفظ کند اما نتیجه به دست آمده به اندازه کافی خوب نیست و جادوی کمیک بوک را ندارد. همچنین صحنه ابتدایی انیمیشن که در آن شاهد رابطه عاشقانه بتمن و بت‌گرل هستیم در منبع اصلی وجود ندارد، که نتیجه کار را حتی بدتر هم می‌کند.

28. Batman & Harley Quinn (2017)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman and Harley Quinn جزوی از فرانچایز DCAMU به حساب می‌آید؛ این بدان معناست که به سریال‌هایی مثل Batman: The Animated Series و Justice League مربوط است. با وجود حضور سازندگان و صداگذاران اصلی DCAU، این انیمیشن نتیجه مطلوبی نداشت و حتی می‌توان آن را پایین‌ترین نقطه در فرانچایز به حساب آورد. در Batman and Harley Quinn شخصیت‌هایی مثل بتمن، نایت وینگ و هارلی کویین حضور دارند اما وقتی که روی آن‌ها دقیق می‌شویم بیشتر شبیه به یک نسخه مسخره از آن‌ها هستند تا شخصیت‌هایی واقعی از دنیای بتمن. شخصیت پردازی اصلاً خوب نیست و قطعه‌های کمدی هم اصلاً جواب نداده‌اند!

27. Batman: Death in the Family (2020)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Death in the Family در واقع بازگویی فیلم Batman: Under the Red Hood است که در آن هم صحنه‌هایی با طراحی قدیمی‌تر می‌بینیم و هم صحنه‌های جدید و تازه ساخته شده. این انیمیشن به عنوان یک فیلم تعاملی به بازار عرضه شد که به بینندگان اجازه می‌داد مطابق میل خودشان انتخاب کنند که نتیجه نهایی داستان چه خواهد شد. این انیمیشن که جزئی از DCAU به حساب می‌آید، یک نسخه اضافه و غیر ضروری برای اثری است که خودش را به عنوان یک فیلم خوب ثابت کرده بود. اگر می‌خواهید بین Batman: Death in the Family و Batman: Under the Red Hood یکی را ببینید، پیشنهاد ما صد در صد دومی خواهد بود.

26. Batman: The Doom That Came To Gotham (2023)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: The Doom That Came To Gotham بر اساس کمیک‌ بوک DC Elseworlds ساخته شده است و داستان بتمن را به دوره‌های تاریخی متفاوتی می‌برد. در اینجا می‌بینیم که بتمن و خانواده‌اش مقابل موجودات لاوکرفتی قرار می‌گیرند و از رئالیسم حاکم بر دیگر آثار بتمن خبری نیست. در نگاه اول، ایده‌ای جذاب پشت داستان است و کمیک بوک منبع نیز کیفیتی بالا دارد، اما The Doom That Came To Gotham انیمیشن خوبی نیست! بتمن هویتی کاملاً متفاوت دارد، اگرچه که نکته ماجرا نیز همین است که بتمنی خارج از عرف شاهد باشیم ولی این ایده اصلاً جالب از کار درنیامده است.

25. Batman: Hush (2019)

بتمن بتمن

Batman: Hush مشابه با The Killing Joke یکی از کمیک بوک‌های معروف و محبوب بتمن است و می‌توانست تبدیل به فیلم خوبی نیز بشود. اما انیمیشن اقتباسی نه به عنوان یک فیلم جداگانه خوب است نه به عنوان یک اقتباس! Batman: Hush که جزو برنامه زمانی DCAU است، مولفه‌های موجود در داستان اصلی را با دنباله‌ی سری NEW 52 ترکیب می‌کند، اما نتیجه به دست آمده یک انیمیشن خسته کننده است که نمی‌تواند در حد کمیک بوک ظاهر بشود. این انیمیشن را می‌توان یکی از ضعیف‌ترین‌های فرانچایز DCAU به حساب آورد.

24. Batman: Subzero (1998)

بتمن بتمن

یکی از بهترین قسمت‌های سریال انیمیشنی Batman: The Animated Series که با محوریت شخصیت Mr. Freeze ساخته شده بود، Hear of Ice است. انیمیشن Batman: Subzero ملاقاتی دوباره با این اپیزود و این شخصیت مشهور می‌باشد. آرنولد شوارتزنگر برای دومین بار پس از Batman & Robin، به عنوان صدا پیشه‌ی Mr. Freeze در این انیمیشن ایفای نقش می‌کند. با وجود اینکه یک ماجراجویی جالب را در شاهد هستیم ولی Batman: Subzero در مقایسه با Heart of Ice، در مراتب پایین‌تری قرار می‌گیرد.

23. Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (2019)

بتمن بتمن

بتمن و لاک پشت‌های نینجا چندین بار در کنار هم مبارزه کرده‌اند و در انیمیشن Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles نیز دوباره با یکدگیر همکاری می‌کنند. داستان این انیمیشن مثل کراس‌اورهای دیگر بسیار ساده است و شاهد رأس الغول و شردر به عنوان ویلن‌های اصلی هستیم. شاید نتوان این انیمیشن را در میان برترین‌های بتمن قرار داد، با این وجود در آن شاهد تعامل‌های بسیار جذابی هستیم. دیدن لاک پشت‌ها در بت کیو (Bat Cave) یا دیدن مبارزه بتمن با شردر در Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles برای هر طرفداری می‌تواند جالب باشد.

22. Batman: Mystery Of The Batwoman (2003)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Mystery of the Batwoman جزوی از فرانچایز DCAU به حساب می‌آید، با این وجود باید آن را در میان آثار فرعی جای داد، چرا که یک اسپین‌آف از The New Batman Adventures است. در این انیمیشن شاهد همکاری بروس وین و تیم دریک برای حل یک پرونده مربوط به خلافکاری ماسک‌زده هستیم. معمای مربوط به هویت بت‌وومن برای ساختن یک داستان کاراگاهی جالب کفایت می‌کند و پیچش نهایی داستان نیز جواب داده است. دیدن بعضی ویلن‌های مشهور دنیای بتمن مثل پنگوئن و بین همواره دلچسب است، همچنین در Batman: Mystery of the Batwoman شاهد صحنه‌های اکشن جذابی هستیم.

21. Batman: Return Of The Caped Crusaders (2016)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Return of the Caped Crusaders در همان دنباله‌ای قرار دارد که سری بتمن 1966 بود و ترکیب رابین و بتمن را برای یک ماجراجویی به روی صحنه می‌آورد. آدام وست و برت وارد، به ترتیب در نقش بتمن و رابین حاضر شدند و تلاش خود را کردند تا تجربه‌ای مشابه مثل بتمن 66 ارائه بدهند. نتیجه به دست آمده واقعاً خوب بود و شاهد یکی از خاص‌ترین انیمیشن‌های ساخته شده از بتمن بودیم.

20. Batman Vs. Two-Face (2017)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman Vs. Two-Face در واقع به عنوان یک ادامه بر Return of the Caped Crusaders، ساخته شد. این بار هم شاهد حضور ادام وست و برت وارد به عنوان صداپیشگان بتمن و رابین بودیم. همانطور که از نام انیمیشن هم پیداست شخصیت تو-فیس نیز به ماجرا اضافه شد که توسط ویلیام شتنر صداگذاری شده بود؛ گفتنی است که پیش از این، تو-فیس هرگز در بتمن 66 حضور نداشت. در Batman Vs. Two-Face کمدی و جالب بودنِ فیلم قبلی حفظ شده و نتیجه به دست آمده حتی از Batman: Return of the Caped Crusaders هم بهتر است.

19. Batman Ninja (2018)

بتمن بتمن

تاکاشی اکازاکی در Batman Ninja دست به ساخت طراحی‌های کم نظیر و منحصر به فردی زده است. او که پیش از این برای کار کردن بر روی Afro Samurai شناخته می‌شد، در اینجا با ترکیب انیمیشن‌های 2 بُعدی و 3 بُعدی یکی از متفاوت‌ترین انیمیشن‌های بتمن را ساخته است. داستان روایت شده در Batman Ninja موضوعاتی مثل سفر در زمان و ماشین‌های مکا را در خود دارد که قبلاً در دنیای بتمن دیده نشده بود. شخصیت‌های فرعی مثل جوکر و هارلی کویین از نو ساخته شده‌اند و سیمایی جدید و متفاوت دارند. بطور کلی Batman Ninja تجربه‌ای منحصر به فرد و با کیفیت از دنیای بتمن است.

18. Batman: Bad Blood (2016)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Bad Blood جزوی از فرانچایز DCAMU به حساب می‌آید و مثل اکثریت آثار این سری پیرامون شخصیت بتمن و دنیایش ساخته شده است. البته این فیلم که در سال 2016 منتشر شد، داستان کیت کین یا بت‌وومن را روایت می‌کند، شخصیت‌های بیشتری از خانواده بتمن در آن می‌بینیم و همچنین شخصیت‌هایی مثل جیسن تاد و تیم دریک کنار گذاشته شده‌اند. این انیمیشن سرعت روایت بالایی دارد و پر است از صحنه‌های اکشن. درباره تمامی آثار DCAMU می‌توان همین را گفت، اما در Batman: Bad Blood سرعت بالای اتفاقات گاهی به ضرر خود انیمیشن تمام شده است.

17. Batman: Gotham By Gaslight (2018)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Gotham By Gaslight یکی دیگر از آثار اقتباس شده از DC Elseworlds است که اینبار بروس وین را به عصر ویکتوریایی می‌برد. بتمن باید دنباله‌ای از قتل‌های رازآلود در این دوره زمانی را بررسی کند که نهایتاً او را به رو در رو شدن با Jack the Ripper می‌برد. این انیمیشن را می‌توان یکی از تاریک‌ترین آثاری دانست که بتمن در آن‌ها حضور دارد؛ توییست‌های غافلگیر کننده و صحنه‌های اکشن خلاقانه در Batman: Gotham by Gaslight حضور پر رنگی دارند. این انیمیشن را می‌توان بالاتر از The Doom That Came To Gotham قرار داد که اقتباسی دیگر از کمیک‌های DC Elseworlds بود.

16. The Batman vs. Dracula (2005)

بتمن بتمن

The Batman Vs. Dracula در همان دنباله‌ای قرار دارد که The Batman (2005) هم بود؛ آن را می‌توان انیمیشنی جالب و دوست داشتنی دانست که از پتانسیل‌های فرمت انیمیشنی خود کمال استفاده را می‌برد. قصه روبرو شدن بتمن با یک فرد مقلد، در فیلم‌های لایو اکشن فرمول موفقی نبود، اما اینجا در The Batman Vs. Dracula جواب داده است. کسانی که این دنباله را ندیده‌اند و با The Batman (2005) هم آشنایی ندارند احتمالاً طراحی شخصیت‌ها و لحن حاکم بر فیلم، در ابتدا برایشان عجیب و متفاوت بنظر برسد، اما پس از کنار آمدن با آن شاهد یکی از آثار جذاب از دنیای بتمن خواهند بود.

15. Son Of Batman (2014)

بتمن بتمن

Son of Batman را از نظر ساختاری می‌توان نمونه‌ای دانست که بهتر از هر انیمیشن دیگری فرانچایز DCAMU را ارائه می‌کند چرا که تمام نکات مثبت و منفی این سری را می‌توان در آن پیدا کرد. این انیمیشن سریع است و بیشتر صحنه‌های آن اکشن هستند. در Son of Batman سعی شده که خطوط داستانی New 52 با مولفه‌های جدید ترکیب شود. با این حال نکات مثبت انیمیشن بیشتر از نکات منفی‌اش است و با یک فیلم بتمنی خوب روبرو هستیم. اولین حضور دیمین وین بر روی صحنه جالب توجه و لذت بخش است، و همچنین شخصیت دث‌استروک و حرکات رزمی او واقعاً دیدنی هستند.

14. Batman vs. Robin (2015)

بتمن بتمن

Batman vs. Robin ادامه‌ای مستقیم بر Son of Batman است که حتی از آن هم بهتر عمل می‌کند. مبارزات بهتر شده‌اند، داستان جالب‌تر و پربارتر است و مکالمه‌های بین دیمین و بروس وین هرگز بهتر از این نبوده‌اند. شاید داستانی که مربوط به Court of Owls است به خوبی کمیک بوک ‌های New 52 نباشد اما برای یک اقتباس 90 دقیقه‌ای می‌توان آن را قابل قبول دانست. روی هم رفته Batman vs. Robin بهترین اثر مربوط به فرانچایز DCAMU است.

13. Scooby-Doo! & Batman: The Brave And The Bold (2018)

بتمن بتمن

انیمیشن Scooby-Doo! & Batman: The Brave And The Bold ادامه دهنده سنتِ دراز مدتِ کراس‌اورهای بین شخصیت‌های DC و Mystery Inc. به حساب می‌آید. بتمن و اسکوبی دو تاریخچه درازی در حل کردن معماها با یکدیگر دارند و این بار در Scooby-Doo! & Batman: The Brave And The Bold هم شاهد همکاری آن‌ها هستیم. این انیمیشن که مربوط به سری Batman: The Brave and the Bold است، تعاملات فوق‌العاده‌ای بین شخصیت‌های جاستیس لیگ و دنیای اسکوبی دو، در خود دارد. آن را می‌توان یکی از بهترین کراس اورهای DC و یکی از جالب‌ترین فیلم‌های انیمیشنی با حضور بتمن دانست.

12. Batman: The Long Halloween, Part 2 (2021)

بتمن بتمن

فیلم انیمیشنی Batman: The Long Holloween را نمی‌توان بهترین اقتباس مربوط به کمیک بوک ماندگار آن دانست چرا که چندین تغییر نسبت به منبع وجود دارد و استایل هنری طراحی‌ها، جادوی کمیک بوک را در خود ندارد. با این حال در قیاس با دیگر اقتباس‌های انجام شده از کمیک‌های کلاسیک، The Long Holloween را می‌توان در جایگاهی بسیار بالاتر از The Killing Joke  یا Hush قرار داد. این انیمیشن به لطف منبع اقتباس شده داستانی بسیار درگیر کننده دارد و با وجود نقدهایی که به آن وارد است می‌توان در میان بهترین آثار مربوط به بتمن آن را قرار داد.

11. Batman: The Long Halloween, Part 1 (2021)

بتمن بتمن

The Long Holloween داستانی است که شخصیت بتمن را به عنوان «بزرگترین کارآگاه جهان» تثبیت کرد. با وجود اینکه انیمیشن ساخته شده در حد و اندازه‌های کمیک بوک نیست، با این حال Batman: The Long Halloween Part 1 در ساخت اتمسفر رازآلودی که پیرامون Holliday Killer است، موفق عمل کرده. به عنوان اثری که وظیفه معرفی کردن بتمنِ Tomorrowverse را بر عهده داشت هم نتیجه به دست آمده به طرز غافلگیر کننده‌ای خوب است. قسمت اول The Long Halloween همانطور که درباره قسمت دوم آن نیز گفتیم، تعادلی که Batman: Hush نداشت را به دست آورده و در مجموع تجربه‌ای عالی از یک داستان آیکونیک بتمن به نمایش می‌گذارد.

10. Batman: Year One (2011)

بتمن بتمن

پس از اینکه در دوره Silver Age شاهد کمیک بوک‌هایی اغراق شده و مصنوعی از بتمن بودیم، فرانک میلر با Batman: Year One توانست دنیای بتمن را از نو تعریف کند. این کمیک نه تنها انقلابی در دنیای بتمن به وجود آورد بلکه یکی از بهترین داستان‌هایی می‌باشد که از او تا به حال روایت شده است. انیمیشن Batman: Year One تا حد بسیار زیادی سعی کرده به منبع وفادار بماند. عملکرد بن مکنزی به عنوان صداگذار بتمن و برایان کرنستون در نقش کمیسر گوردون، عالی است. این انیمیشن که تنها در یک نسخه ساخته شد، یکی از آثار کلیدی مربوط به دنیای بتمن به حساب می‌آید. 

9. The Lego Batman Movie (2017)

بتمن بتمن

تنها انیمیشن بتمن که در تئاترها به نمایش درآمد The Lego Batman Movie است. این انیمیشن که یک اسپین‌آف از The Lego Movie است، بتمن ویل آرنت را به روی صحنه نمایش بازمی‌گرداند. در طول فیلم شاهد اشاره‌های زیادی به دنیای DC و دنیای بتمن هستیم که به خوبی نشان می‌دهد چرا The Lego Batman Movie مثل یک نامه عاشقانه به این دنیا است. در طول فیلم شاهد صحنه‌های خنده‌دار و خارق العاده زیادی هستیم و عملکرد ویل آرنت به عنوان بتمن جالب توجه و بامزه است.

8. Batman: The Dark Knight Returns – Part 1 (2012)

بتمن بتمن

The Dark Knight Returns که خالق آن فرانک میلر است، جایگاهی ویژه در میان کمیک بوک‌های بتمن دارد. این کمیک در یک اقتباس دو قسمتی در قالب انیمیشن بازسازی شد. تقریباً تمامی صحنه‌های کمیک در انیمیشن حاضر است، گرچه میزان خشونت و خونی که دیده می‌شود نسبت به منبع کمتر می‌باشد. با این حال Batman: The Dark Knight Returns یک اقتباس وفادار است که یکی از بهترین داستان‌های بتمن را نمایش می‌دهد.

7. Batman: The Dark Knight Returns – Part 2 (2013)

بتمن بتمن

قسمت دوم Batman: The Dark Knight Returns، پوشش دهنده بخشی می‌باشد که سوپرمن در آن است. بیشتر زمان این انیمیشن به نبرد بین بتمن و سوپرمن اختصاص داده شده که در میان آیکونیک‌ترین صحنه‌های کمیک هستند. همانند قسمت اول، قسمت دوم نیز یک اقتباس کاملاً وفادار به کمیک‌ها است. تنها دلیلی که قسمت دوم را بالاتر از قسمت اول قرار می‌دهد نبرد بین بتمن و سوپر می‌باشد.

6. Batman: Soul Of The Dragon (2021)

بتمن بتمن

بر خلاف خیلی از فیلم‌های انیمیشنی بتمن، Batman: Soul of the Dragon بر اساس هیچ کمیک بوکی ساخته نشده و یک اثر اورجینال است. داستان این اثر در دهه 70 میلادی روایت می‌شود، زمانی که بروس وین در حال تعلیم دیدن بود و با شخصیت‌هایی مثل لیدی شیوا، برنز تایگر و اُ-سنسی ملاقات می‌کنیم. Soul of the Dragon بامزه و پر از شخصیت‌های مهم است؛ این انیمیشن تغییری بود که دنیای انیمیشنی بتمن، پس از آثار ناامید کننده بسیار به آن نیاز داشت.

5. Batman: Assault On Arkham (2014)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Assault on Arkham بیش از اینکه مربوط به خود بتمن باشد، اثری است درباره جوخه خودکشی! در واقع در اینجا بتمن شخصیت منفی داستان به حساب می‌آید و شخصیت‌های اصلی Task Force X هستند. Batman: Assault on Arkham پر از صحنه‌های اکشن است و از سری بازی‌ها بتمن آرکام الهام گرفته شده؛ این انیمیشن به خوبی توانست با داستانی پر از پیچ و خم، جوخه خودکشی را به مین‌استریم وارد کند. علاوه بر این، به خوبی شاهد حفظ شدن اتمسفر سری بازی‌های بتمن آرکام در Batman: Assault on Arkham هستیم، هر چند که مستقیماً نمی‌توان آن را به بازی‌ها مربوط کرد. بطور کلی با یکی از بهترین انیمیشن‌های بتمن روبرو هستیم.

4. Batman Beyond: Return of the Joker (2000)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman Beyond: Retuen of the Joker را می‌توان یکی از تاریک‌ترین فیلم‌های ساخته شده بر اساس کمیک بوک‌های DC دانست. با این اثر، جوکر به دنیای Batman Beyond وارد می‌شود و با این ورود پر از تعلیق و ترسناک، سخت‎‌ترین نبرد ممکن را روبروی بتمن قرار می‌دهد. تری مک‌گینیس صداگذار بتمن است و مارک همیل مثل همیشه در نقش جوگر قرار گرفته. Batman Beyond: Retuen of the Joker یک انیمیشن با درون‌مایه‌های روانشناختی است که پایانی برازنده برای Batman: The Animated Series بوجود می‌آورد.

3. Batman: Gotham Knight (2008)

بتمن بتمن

Batman: Gotham Knight پروژه‌ای است که توسط استودیوهای متفاوتی ساخته شد. همکاری این استودیوها نهایتاً منجر به انیمیشنی شد که شامل 6 داستان کوتاه می‌باشد. بتمن شخصیتی است که می‌توان تفاسیر متفاوتی از او داشت؛ با Batman: Gotham Knight و داستان‌های کوتاه آن می‌توانیم شخصیت بتمن را از دریچه‌های متفاوتی بشناسیم. در این انیمیشن شاهد جلوه‌های واقعاً دلچسبی هستیم که با داستان‌سرایی فوق‌العاده‌ای ترکیب شده‌اند. با گذشت 15 سال از انتشار Batman: Gotham Knight هنوز هم می‌توان آن را در رده بهترین‌ انیمیشن‌های بتمن به حساب آورد.

2. Batman: Mask Of The Phantasm (1993)

بتمن بتمن

انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm به عنوان یک دنباله بر Batman: The Animated Series ساخته شد و تمام چیزهایی را در خود دارد که یک فیلم بتمنی باید داشته باشد. در اینجا شخصیت بروس وین را به عنوان شخصیتی چند لایه و معنادار مشاهده می‌کنیم که مأموریت او در قالب بتمن بسیار پیچیده شده است. این انیمیشن داستانی ارائه می‌کند که همزمان درباره عشق و انتقام است و بتمنی مشاهده می‌کنیم که با سوالاتی مهم درباره مفهوم یک زندگی عادی روبرو شده. تمامی بازیگران و صداگذاران عملکردی بی‌نظیر از خود بجا گذاشته‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به جوکرِ مارک همیل اشاره کرد که هر گاه وارد صحنه می‌شود نمایش را مال خود می‌کند. Batman: Mask of the Phantasm نه تنها یکی از بهترین انیمیشن‌های بتمن است، بلکه یکی از بهترین آثار دنیای DC نیز به حساب می‌آید.

1. Batman: Under The Red Hood (2010)

بتمن بتمن

اگر مثالی وجود داشته باشد که نشان بدهد کارهای اقتباسی می‌توانند از اثر اصلی هم بهتر ظاهر بشوند، Batman: Under the Red Hood به خوبی برازنده آن است. یکی از تصمیمات جنجالی در تاریخچه کمیک‌های DC زنده شدن دوباره جیسن تاد در قالب رد هوود می‌باشد که در این انیمیشن دوباره داستانش را مشاهده می‌کنیم. Under the Red Hood از جایی آغاز می‌شود که شخصیت رابین توسط جوکر کشته شده؛ در طول این انیمیشن ماجرایی احساسی را دنبال می‌کنیم که مملو از صحنه‌های اکشن جذاب است و به یادمان می‌آورد که چرا انیمیشن‌های بتمن انقدر جذاب هستند! با گذشت بیش از یک دهه Batman: Under the Red Hood یکی از بهترین آثار دنیای DC باقی مانده است.

Screen Rant

نظر شما