شناسهٔ خبر: 66568636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ ابرقهرمانی که لایق یک بازی بهتر بودند

از بتمن و ثور بگیرید تا فانوس سبز و سوپرمن!

صاحب‌خبر -

ابرقهرمان‌ها عضوی فراموش‌نشدنی از دنیای سینما و کمیک‌بوک‌ها هستند. سالیانه فیلم‌های ابرقهرمانی بسیاری توسط دی‌سی و مارول منتشر می‌شوند و این‌طور می‌توان گفت که این سبک از فیلم‌ها، جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند. از طرفی خوشبختانه با افزایش محبوبیت بازی‌های ویدئویی، فیلمسازهایی که زمانی فیلم‌های ابرقهرمانی می‌ساختند، نیم‌‌نگاهی هم به بازار بازی‌های ویدئویی داشتند. درواقع آن‌ها می‌خواستند تا بازی‌های مختلفی از دنیای ابرقهرمان‌هایشان بسازند و از این طریق، طرفداران بیشتری پیدا کنند. موضوعی که باعث تولد بازی‌های شاهکاری چون سه‌گانه Batman: Arkham و همچنین Marvel’s Spider-Man شد.

اما راستش را بخواهید قرار نیست که تمامی بازی‌های ابرقهرمانی موفق باشند. برخی از این ابرقهرمان‌ها ابدا بازی موفقی نداشتند و این موضوع دقیقا همان‌ چیزی‌ست که ما در این مقاله از ویجیاتو به سراغش خواهیم رفت. پس اگر طرفدار دنیای ابرقهرمان‌ها هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۰ ابرقهرمانی داشته باشیم که لایق یک بازی بهتر بودند.

فهرست محتوا نمایش
1 Thor
2 Batman Beyond
3 Fantastic Four
4 Spawn
5 Green Lantern
6 The Watchmen
7 Aquaman
8 Iron Man
9 Ghost Rider
10 Superman

Thor

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

ثور، خدای باد و رعد، اگرچه یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای مارول است، اما هرگز بازی ویدئویی مناسب خودش را نداشته تا بتواند پتانسیل‌هایش را آن‌طوری که باید نشان دهد. اگرچه ثور در بازی Marvel’s Avengers که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد حضور داشت، منتهی این بازی ابدا عنوان خوبی نبود و همین موضوع باعث شد تا ثور عملا در این بازی حضور موفقی نداشته باشد. ثور حتی در دنیای کمیک‌بوک‌ها نیز محبوب است و به‌قدری داستان و ماجرا دارد که بازی‌سازها بتوانند با استفاده از آن‌ها یک بازی در شأن خدای رعد بسازند.

ترکیب دنیای کمیک‌بوکی ثور، آثار سینمایی و حتی دنیای بازی‌های ویدئویی، موضوعی است که قطعا می‌تواند هر گیمری را هیجان‌زده کند. همان‌طور که گفته شد، ثور ماجراها و داستان‌های مختلف بسیاری دارد که می‌تواند منبع الهام مناسبی برای بازی‌سازها باشند.

Batman Beyond

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

سریال Batman Beyond که در سال ۱۹۹۹ اولین قسمت از آن منتشر شد، داستان بتمن پیر و سالخورده‌ای را روایت می‌کرد که قصد بازنشستگی دارد. او مجبور است تا جانشینی برای خودش انتخاب کند و محافظت از شهر گاتهام را به او بسپارد. بتمن با پسر بچه‌ای دبیرستانی به نام Terry رو‌به‌رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا به او بتمن بودن را یاد بدهد و از او یک جانشین لایق بسازد. سریال Batman Beyond هرچند که به اندازه سریال Batman: The Animated Series محبوب نشد، اما بازهم برای طرفداران دنیای بتمن، سریالی مورد احترام بود.

چنین سریالی قطعا می‌تواند یک گزینه دوست داشتنی برای استودیوی راکستدی باشد. آن‌ها پیش‌تر با ساخت سه‌گانه شاهکار Batman: Arkham نشان دادند که چقدر در ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی ابرقهرمانی مهارت دارند و حال این سریال مملو از ایده‌های جدیدی است که راکستدی می‌تواند با استفاده از آن‌ها شاهکار خلق کند.

Fantastic Four

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

گروه Fantastic Four شاید به اندازه کاراکترهای مهم مارول مانند اسپایدرمن، مرد آهنی، هالک و حتی کاپیتان آمریکا محبوب نباشد، اما قطعا یکی از بهترین داستان‌های کمیک‌بوکی را به خودش اختصاص داده است. اگر نگاهی به تاریخچه بازی‌های ویدئویی داشته باشید، متوجه می‌شوید که این ۴ ابرقهرمان، هرگز بازی مناسبی نداشتند. برای مثال می‌توان به اولین بازی ویدئویی آن‌ها اشاره کرد که در سال ۱۹۹۷ برای پلی‌استیشن ۱ عرضه شد و رسما یک شکست بزرگ بود. از طرفی استودیوی 7Studios در سال ۲۰۰۵ به کمک اکتیویژن یک بازی دیگر از دنیای Fantastic Four را ساخت که این بازی هم شکست خورد.

این ۴ ابرقهرمان ماجراها و دنیای خاص خودشان را دارند و بازی‌سازها می‌توانند با استفاده از این کاراکترهای دوست داشتنی، داستان‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیزی را روایت کنند. بنابراین گروه Fantastic Four هم جزو ابرقهرمان‌هایی است که هرگز بازی مناسب خودش را نداشت.

Spawn

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

Spawn جزو معدود ابرقهرمان‌هایی است که توانسته تا ماهیت مستقل خودش را پیدا کند و چندان به مارول و دی‌سی وابسته نیست. تاکنون بازی‌های بسیاری با الهام و حضور شخصیت Spawn ساخته شده‌اند که هیچ‌کدام از آن‌ها بازی‌های موفقی نبودند. عناوینی مانند Todd McFarlane’s Spawn: The Video Game از سال ۱۹۹۵ و یا حتی Spawn: Armageddon که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد از جمله مواردی حساب می‌شود که با الهام از این ضدابرقهرمان ساخته شده است. متاسفانه هیچ یک از این بازی‌ها نتوانستند شخصیت تاریک و مرموز Spawn را به تصویر بکشند و این کاراکتر نیز جزو شخصیت‌هایی است که هرگز بازی مناسب خودش را نداشته.

ماجراها و داستان‌های جذاب این شخصیت در کنار توانایی‌های او، قطعا می‌تواند گزینه خوبی برای بازی‌سازها باشد. همچنین Spawn یک شخصیت تقریبا ناشناخته است و وجود یک بازی ویدئویی جذاب از دنیای این شخصیت، می‌تواند به محبوبیت او کمک کند.

Green Lantern

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

فانوس سبز یا همان Green Lantern، یکی از بهترین کاراکترهای دنیای دی‌سی است که تقریبا هیچ بازی‌سازی به سراغش نرفته و این موضوع که Green Lantern بازی مناسبی ندارد، واقعا ناراحت‌کننده است. اگر بازی‌های لگویی دنیای دی‌سی را فاکتور بگیریم، می‌توان گفت که Green Lantern هیچ بازی قابل دفاعی ندارد. پس به نوعی همه‌چیز دست به دست هم داده تا دنیا و شخصیت Green Lantern واقعا مناسب ساخت یک بازی باشد.

همچنین درست مانند هر شخصیت ابرقهرمانی دیگری، Green Lantern نیز جزو کاراکترهایی است که ماجراهای زیادی دارد. قدرت‌های دوست داشتنی او، قطعا می‌توانند گیم‌پلی یک بازی ویدئویی را دوست داشتنی‌تر کنند و امیدواریم که بزودی یک بازی دوست داشتنی از دنیای Green Lantern ببینیم!

The Watchmen

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

The Watchmen جزو آن دسته از ابرقهرمان‌هایی است که روایتی تاریک و مرموز از دنیای قهرمان‌ها دارد. این شخصیت در مقایسه با کاراکترهایی چون مرد عنکبوتی و حتی بتمن، شخصیتی مرموزتر و عجیب‌تری دارد. بنابراین داشتن یک بازی ویدئویی از The Watchmen می‌تواند یکی از بهترین اتفاقات ویدئوگیمی و فرصتی باشد تا پتانسیل‌های این ابرقهرمان به بهترین شکل ممکن نشان داده شود.

واچ‌من و شخصیت‌هایی که او معرفی می‌کند، همگی پتانسیل‌های بسیار بالایی دارند. در واقع این‌طور می‌توان گفت که واچ‌من، بسیار مرموزتر از سایر شخصیت‌هاست و همین موضوع می‌تواند هیجان گیمرها را برای یک بازی اقتباسی از دنیای The Watchmen بیشتر کند.

Aquaman

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

راستش را بخواهید، اقیانوس‌ها به اندازه کافی ترسناک و عجیب هستند؛ حال تصور کنید که بتوان در قالب یک بازی ویدئویی و به عنوان پادشاه دریاها یا همان آکوامن، اقیانوس‌ها را بگردید! موضوعی که قطعا با ساخت یک بازی ویدئویی از دنیای شخصیت Aquaman ممکن خواهد شد. اگر بازی‌سازها به سراغ این شخصیت بروند و بازی‌های مختلفی از آن بسازند، فرصتی فراهم می‌شود تا گیمرها بتوانند آتلانتیس و این تمدن فراموش‌شده را کند و کاو کنند و ماجراهای فراموش‌نشدنی داشته باشند.

همچنین خود شخصیت آکوامن یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دی‌سی است و قطعا به‌قدری پتانسیل دارد که بخواهد میزبان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی ابرقهرمانی باشد. قابلیت‌هایی که او دارد، باعث می‌شود تا بازی ویدئویی مدنظر ما هیجان‌انگیزتر باشد و این موضوع نیز درست همان چیزی است که گیمرها به دنبالش هستند.

Iron Man

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

مرد آهنی یا آیرون‌من یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی از دنیای مارول است. آیرون‌من به‌قدری محبوب است که عملا تبدیل به نمادی برای دنیای مارول شده! پس سوالی که احتمالا در ذهن‌تان ایجاد شده، این است که چرا ما یک بازی جذاب و مناسب از دنیای این شخصیت نداریم؟ شخصیتی که با فروش فیلم‌هایش، میلیون‌ها دلار برای مارول درآمدزایی داشته و طرفداران بسیاری نیز دارد. تاکنون یک بازی VR از دنیای آیرون‌من ساخته شده‌ که راستش را بخواهید، چندان عنوان موفقی نبود.

همچنین تصور این موضوع که بتوانید بجای تونی استارک و آیرون‌من بازی کنید، موضوعی دوست داشتنی است. همچنین مکانیزم‌های رباتی لباس این کاراکتر، موضوعی است که می‌تواند در دنیای یک بازی ویدئویی بسیار خوب ظاهر شود و دیر یا زود باید یک بازی با الهام از جهان آیرون‌من ساخته شود. البته اینجا باید اشاره کنیم که استودیوی موتیو (Motive) در حال حاضر مشغول ساخت یک بازی از این ابرقهرمان است و درباره این مورد باید خوشحال باشیم.

Ghost Rider

بازی ویدئویی بازی ویدئویی

نوبتی هم که باشد، نوبت به Ghost Rider می‌رسد. شخصیتی که قطعا بسیاری از شما انتظار دیدنش را در این لیست داشتید و به جرئت می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های ابرقهرمانی از دنیای مارول یاد کرد که ماهیتی مرموز و عجیب دارد. شخصیت Ghost Rider همان‌طور که از نامش پیداست، یک روح موتور‌سوار است که می‌تواند مو به تن هرگیمری سیخ می‌کند.

ویژگی‌های جذابی که این شخصیت دارد، می‌تواند باعث تولد یکی از زیباترین بازی‌های ویدئویی باشد. متاسفانه این شخصیت هرگز بازی مناسبی نداشته و تمامی بازی‌هایی که با الهام از Ghost Rider ساخته شده‌اند، بی‌کیفیت بودند. پس این شخصیت نیز جزو کاراکترهایی است که امیدواریم بالاخره بازی مناسبش را دریافت کند.

Superman

۱۰ ابرقهرمانی که لایق یک بازی بهتر بودند - ویجیاتو ۱۰ ابرقهرمانی که لایق یک بازی بهتر بودند - ویجیاتو

در نهایت نوبت به شخصیت دوست داشتنی سوپرمن می‌رسد که درواقع محبوب‌ترین و معروف‌ترین ابرقهرمان تاریخ است! به‌طوری که حتی اگر طرفدار دنیای ابرقهرمان‌ها هم نباشید، بازهم سوپرمن نامی آشنا برایتان خواهد بود. اما برخلاف شهرتی که Superman دارد، این کاراکتر هرگز بازی مناسبی دریافت نکرد.

سوپرمن حتی برخی از بدترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ را نیز به نامش ثبت کرده! بنابراین امیدواریم که این کاراکتر دوست داشتنی هم به چیزی که لیاقتش را دارد برسد و میزبان یک بازی مناسب برای خودش باشد.

شما دوست دارید که کدام ابرقهرمان بازی محبوب خودش را دریافت کند؟ حتما نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

Watch Mojo

نظر شما