شناسهٔ خبر: 62561080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی ۶ ماهه نخست سال محقق شد

امدادرسانی هلال‌احمر زنجان به ۱۸۰۰ نفر از هموطنان در حوادث

رقیه فرنیا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر این استان به بیش از یک‌هزار و ۸۷۰ نفر از هم‌وطنان متاثر از سوانح جاده‌ای، کوهستان و گرفتار در سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

حکمت‌اله هاشمی صبح امروز (۳ مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت، ۴۸۳ حادثه در سطح استان ثبت شده که از این تعداد ۳۷۱ مورد جاده‌ای، ۲۰ مورد آتش‌سوزی، ۱۶ مورد سیل و آب‌گرفتگی و ۱۵ مورد نیز حوادث کوهستان بوده است.

وی اظهارداشت: در این تعداد حوادث اتفاق افتاده، یک‌هزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۸ نفر نیز در صحنه حادثه و یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ۹۰ نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال‌احمر استان به مراکز درمانی منتقل، ۱۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۶ نفر از هم‌وطنان محبوس در خودروها نیز رهاسازی و نجات یافته‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۹۳۳ تیم با ۲ هزار و ۸۲۳ امدادگر و نجات‌گر داوطلب در ۴۸۳ حادثه برای هموطنان متأثر از حوادث خدمات امدادی ارائه داده‌اند.

این مسئول از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امدادونجات با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

نظر شما