شناسهٔ خبر: 67530053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

مشارکت همگانی در انتخابات حماسه ای برای نظام اسلامی است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: مشارکت همگانی مردم در انتخابات حماسه‌ای برای نظام اسلامی خواهد بود و همه ما اعتراف داریم که انتخابات هدیه‌ای از نهضت امام خمینی به مردم ما بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی شامگاه جمعه پانزدهم تیرماه در نشست ستاد انتخابات استان که به منظور بررسی و مرور اقدامات انجام شده در راستای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار شد، افزود: انتخابات‌هایی در ایام اخیر به صورت مستمر و متوالی در ایران اسلامی و استان اصفهان برگزار شد، به بهترین نحو ممکن اجرا شدند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی های خوبی در حوزه‌های مختلف امنیت، زیرساخت، پشتیبانی‌های قضایی و حقوقی انجام شد تا در این آزمون نیز سربلند باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) نگاه توحیدی را ضمیمه انتخابات کرد، گفت: حضرت امام (ره) کاری کردند که به انتخابات نگاه مکتبی شد و این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.

مرتضوی اضافه کرد: باید ساعات پایانی مراقبت بیشتری شود تا در سلامت و امنیت کامل از آراء مردم امانت داری کنیم و نتیجه را هر آنچه که مردم انتخاب کرده‌اند خدمت نظام اسلامی تقدیم کنیم.

به گزارش ایرنا، مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشت تیر برگزار شد. بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور انجام می‌شود و هر یک از نامزدها که حتی یک رای بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم در استان‌های سراسر کشور آغاز شده است و مسوولان پیش بینی کرده‌اند با توجه به بازتاب مناظره های این ۲ نامزد و انبوه تحلیل ها و تبیین هایی که در ادامه آن منتشر شده بود، تا ساعات پایانی رای‌گیری در مرحله دوم افزایش یابد.

در دور دوم این انتخابات، مردم از بین مسعود پزشکیان با کد ۲۲ و سعید جلیلی با کد ۴۴ رییس جمهور خود را انتخاب می کنند.

نظر شما