شناسهٔ خبر: 62563487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور امدادگران هلال احمر زنجان در ۴۸۳ حادثه

امدادگر و نجاتگران هلال احمر به هزار و ۸۰۰ هموطن متاثر از حوادث خدمات امدادی ارائه دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به بیش از یک هزار و ۸۷۰ نفر از هموطنان متاثر از سوانح جاده‌ای، کوهستان و گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.امدادرسانی هلال احمر زنجان به هزارو ۸۰۰ حادثه دیده

هاشمی افزود: ۴۸۳ حادثه در استان در ۶ ماه نخست سال جاری ثبت شده که از این تعداد ۳۷۱ مورد جاده ای، ۲۰ مورد آتش سوزی، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی و ۱۵ مورد نیز حوادث کوهستان بود.

وی افزود : در این حوادث، هزار و ۳۸ نفر مصدوم شدند و ۴۸ نفر نیز در صحنه حادثه یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: ۹۰ نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل و ۱۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۶ نفر از هموطنان محبوس در خودروها نیز رهاسازی و نجات یافتند.

هاشمی گفت : ۹۳۳ تیم با ۲ هزار و ۸۲۳ امدادگر و نجاتگر داوطلب در ۴۸۳ حادثه به هموطنان متاثر از حوادث خدمات امدادی ارائه دادند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نظر شما