شناسهٔ خبر: 62560061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امدادرسانی نیروهای هلال احمر به 1800 هموطن متاثر از سوانح

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از یک هزار و 870 نفر از هموطنان متاثر از سوانح جاده‌ای، کوهستان و گرفتار در سیل و آبگرفتگی امداد رسانی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت‌الله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال‌جاری 483 حادثه در سطح استان ثبت شده که از این تعداد 371 مورد جاده‌ای، 20 مورد آتش‌سوزی، 16 مورد سیل و آبگرفتگی و 15 مورد نیز حوادث کوهستان بوده است.  
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در این تعداد حوادث اتفاق افتاده، یک هزار و 38 نفر مصدوم و 48 نفر نیز در صحنه حادثه و یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند. 
وی گفت: 90 نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل، 128 نفر به صورت سرپایی درمان شده و 26 نفر از هموطنان محبوس در خودروها نیز رهاسازی و نجات یافته‌اند. 
هاشمی خاطرنشان کرد: 933 تیم با 2 هزار و 823  امدادگر و نجاتگر داوطلب در 483 حادثه برای هموطنان متاثر از حوادث خدمات امدادی ارائه داده‌اند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.
پایان پیام/73004

نظر شما