شناسهٔ خبر: 62569867 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه دیده توسط هلال احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از هزار و ۸۷۰ نفر از هموطنان حادثه دیده امدادرسانی کرده اند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از هزار و ۸۷۰  نفر از هموطنان حادثه دیده امدادرسانی کرده اند.
به گزارش مهر، حکمت الله هاشمی گفت: در این مدت بیان شده ۴۸۳ حادثه در سطح استان ثبت شده که از این تعداد ۳۷۱ مورد جاده‌ای، ۲۰ مورد آتش سوزی، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی و ۱۵ مورد نیز حوادث کوهستان بوده است.
وی اظهارداشت: در این تعداد حوادث اتفاق افتاده، یکهزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۸ نفر نیز در صحنه حادثه و یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۹۰ نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل، ۱۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۶ نفر از هموطنان محبوس در خودروها نیز رهاسازی و نجات یافته‌اند.
هاشمی خاطرنشان کرد: ۹۳۳ تیم با ۲ هزار و ۸۲۳ امدادگر و نجاتگر داوطلب در ۴۸۳ حادثه برای هموطنان متأثر از حوادث خدمات امدادی ارائه داده‌اند.
وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما