شناسهٔ خبر: 62438833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پهلودهی ۱۳۲ فروند شناور بالای هزار تُن در بندر شهید باهنر

از ابتدای سال تاکنون ۱۳۲ فروند شناور بالای هزار تُن در بندر شهید باهنر پهلودهی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

پهلودهی ۱۳۲ فروند شناور بالای هزار تُن در بندر شهید باهنربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با توجه به افزایش پهلوگیری شناور‌های با تناژ بالا در سال جاری و نیز سرعت بخشی تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر، امکان ۲ برابر شدن این رویه با دارا بودن ظرفیت‌های ویژه این بندر وجود دارد.

حمیدرضا محمد حسینی تختی افزود: ظرفیت بندر شهید باهنر و نیز زیرساخت‌های لجستیکی مناسب، این بندر را به نقطه عطف مناسب و اصلی صادرات و واردات انواع کالا‌های فله، یخچالی و سایر کالا‌ها تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: تسریع ترخیص کالا‌های رسوبی بنادر در هرمزگان

وی گفت: موقعیت ممتـاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج‌فارس، اتصـال به شبکه راه‌های بین‌المللی، آبخور مناسب ۱۱ و نیم متر برای پهلوگیری کشتی‌های تناژ بالا از دیگر مزیت‌های این بندر راهبردی در منطقه است.

بندر شهید باهنر به عنوان سومین بندر صادراتی در کشور و نیز پنج بندر زیرمجموعه در شرق هرمزگان از قابلیت‌های خاص در عرصه تجاری و مسافری بین‌المللی برخوردار است.

نظر شما