شناسهٔ خبر: 62460514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور مجوز ۱۳ سازه جدید در سواحل هرمزگان

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۳ سازه غیرمجاز در سواحل این استان با طی کردن فرآیند قانونی مجوزدار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، حمید کمالی افزود: در شش ماهه امسال بر اساس الزامات و پیگیری‌های صورت گرفته، ۱۳ سازه غیر مجاز در سواحل استان با طی کردن فرآیند قانونی موفق به دریافت مجوز شدند و ۶ درخواست صدور مجوز دیگر نیز در دست بررسی است.

وی همچنین از موافقت با تمدید مجوز ساخت بندر چند منظوره و صدور موافقت اولیه برای ساخت دستک و خطوط لوله آبگیر از دریا در استان هرمزگان خبر داد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: صدور مجوز‌های تاسیس و ساخت کارگاه‌های ساخت و تعمیر شناور و بهره‌برداری از اسکله نفتی ۳۵ هزارتنی شرکت ساخت و بهره‌برداری حرا در جزیره قشم و بندر چندمنظوره شهید سلیمانی گچین از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید؛ تعیین تکلیف ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر متروکه تا پایان ماه در هرمزگان

کمالی از پیاده‌سازی سامانه سهند به عنوان VTS ملی در مجتمع بندری شهید رجایی در راستای بومی‌سازی سامانه کنترل ترافیک دریایی کشور (VTS) خبرداد و گفت: در این زمینه شهریور امسال دوره آموزشی بهره‌برداری از سامانه ملی وی تی اس (سهند) با حضور کارشناسان مرتبط از واحد‌های امور دریایی، فنی و نگهداری و مهندسی و عمران در مرکز آموزش سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

VTS سامانه‌ای است که ترافیک واحد‌های شناور را به‌خصوص در خطوط کشتی‌رانی کنترل و در ابعاد ایمنی و محیط زیست ساماندهی می‌کند.

نظر شما