شناسهٔ خبر: 67514901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ۲ طرح کشاورزی دشتستان بازدید کرد

بوشهر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک و هیئت همراه از ۲ طرح بخش کشاورزی دشتستان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاون وزیر در امور آب و خاک به همراه رئیس سازمان و مدیر جهاد شهرستان دشتستان، مجری سامانه‌های نوین آبیاری، مدیر آب و خاک، نماینده بهره برداران و پیمانکاران اجرایی از طرح ۲۹۰ هکتاری احداث شبکه فرعی آبیاری تحت فشار دشت شبانکاره بازدید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: دشت شبانکاره در سطح ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی زراعی که فاز اول خطوط لوله‌های آب رسان به مزارع در بخشی از اراضی تحت شرب کانال موسوم به ML5 آغاز شده است و به مرحله پایانی پروژه ۲۹۰ هکتاری (پروژه اخیر) رسیده‌است.

وی بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار ظرف مدت پنج سال این پروژه مهم به اتمام خواهد رسید.

رحیمی خاطرنشان کرد: دشت شبانکاره که یکی از مناطق حاصلخیز شهرستان بوده و برای توسعه کشاورزی پایدار به منظور تولید علوفه، سبزی و صیفی، محصولات قندی و محصولات استراتژیک مانند گندم و جو و همچنین دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی مناسب است، لذا توجه به بهره وری آبیاری و توسعه سیستم‌های آبیاری نوین دارای اهمیت ویژه ای است.‏‏

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ۲ طرح کشاورزی دشتستان بازدید کرد

بازدید از ایستگاه پمپاژ ۲۴۰۰ هکتاری نخیلات سعدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اضافه کرد: یکی از بزرگترین سامانه آبیاری نوین در بخش کشاورزی در کشور طرح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد بوده که از سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز و در حال حاضر هزار و ۹۰۰ هکتار از خطوط فرعی آبیاری تکمیل و ۶۰۰ هکتار از طرح درون مزرعه‌ای و همچنین سیستم پمپاژ و فیلتراسیون مرکزی به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: معاون وزیر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اعتباری این طرح قرار گرفت،

وی بیان کرد: با تأمین اعتبارات لازم سرعت عملیات اجرایی پروژه تسریع و با آغاز عملیات آبیاری به روش نوین باغداران شاهد افزایش کمی و کیفی محصول نخیلات خود خواهد شد.

نظر شما