شناسهٔ خبر: 62448684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعیین تکلیف ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر متروکه تا پایان ماه در هرمزگان

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر کالای متروکه در بنادر استان هرمزگان تا پایان ماه تعیین تکلیف می‌شود.

صاحب‌خبر -

تعیین تکلیف ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر متروکه تا پایان ماه در هرمزگانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، سید عبدالمجید اجتهادی در برنامه میز اقتصاد شبکه یک گفت: این کالا‌ها مربوط به سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ بوده که متروکه شده است.
اجتهادی افزود: ۱۸۶ کانتینر کالای متروکه در بنادر هرمزگان نیز مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ است که تا پایان این هفته تعیین تکلیف می‌شود.
وی افزود: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ نزدیک به ۳ هزار و ۲۶۶ اظهارنامه متروکه در استان هرمزگان اعلام شده است، ولی از سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲ حدود شش هزار و ۸۸ اظهارنامه متروکه به آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید؛ تسریع ترخیص کالا‌های رسوبی بنادر در هرمزگان

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از مجموع بیش از ۹ هزار اظهارنامه متروکه در هرمزگان، سه هزار و ۴۶۵ اظهارنامه تعیین تکلیف شده است.
به گفته اجتهادی، این اظهارنامه‌ها شامل ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر مربوط به سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲ است.
وی گفت: روند تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار کانتینر متروکه نیز که مربوط به سال ۱۴۰۲ تا هفته قبل است در حال اجراست.
رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این آمار در حال تغییر است و برای اینکه این کالا‌ها در اختیار اموال تملیکی قرار بگیرد، باید اداره کل بنادر دریانوردی اظهارنامه متروکه را تنظیم و برای گمرک ارسال و گمرک نیز آن را برای اموال تملیکی ارسال کند.

نظر شما