شناسهٔ خبر: 62443255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فروش بیش‌از ۳ هزار میلیارد کالا‌های اموال تملیکی در کشور

مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در راستای تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های این سازمان، در پنج ماه نخست امسال ۳ هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی به فروش رسیده است.

صاحب‌خبر -
فروش بیش‌از ۳ هزار میلیارد کالا‌های اموال تملیکی در کشوربه‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ سید عبدالمجید اجتهادی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل سازمان اموال تملیکی استان بوشهر، افزود: با همفکری و تعاملی که در دولت و قوه قضایی ایجاد شده، طبق آمار مستند و موثق از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، ۳۰ برابر ۲۹ سال گذشته کالا در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.
 
وی ادامه داد: در راستای تعیین تکلیف کالا‌های تملیکی در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به انبار جدید خریداری شده شهر بوشهر با مساحت ده هزارو ۷۰۰ متر مربع سوله و ۱۷ هزار متر مربع پهنه زمین اشاره کرد.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور همچنین ارتقا ساختار این سازمان در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تمام اداره‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به اداره کل ارتقا و مساحت انبار‌های نگهداری کالا در این سازمان حدود ۱.۵ برابر ۳۰ سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی گفت: تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۲۳۰۰ متر مربع قفسه‌بندی انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بود، که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۷۵ هزار متر مربع به این ظرفیت افزوده شده است.
 
اجتهادی از تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی در انبار‌های این مجموعه خبر داد و افزود: تعداد محدودی از کالا‌های رسوبی شامل تعداد اندکی ماشین‌های راهسازی در انبار‌های اموال تملیکی وجود دارد است که با استفاده از ظرفیت قانون بودجه ۱۴۰۲ با دستور معاون اول رئیس جمهور که هفته گذشته صادر شد حداکثر تا دو ماه آینده این خودرو‌های رسوبی تعیین تکلیف می‌شود.
 
وی برنامه آینده این سازمان را استفاده از فناوری‌های الکترونیکی دانست و بیان کرد: اکنون بیش از ۹۷ درصد کالا‌های در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از طریق مزایده‌های الکترونیک و حراج‌های برخط خرده‌فروشی به فروش می‌رسد.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شد، گفت: سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا‌های در اختیار این سازمان به فروش رفت و مبلغ آن وارد خزانه شد.
 
در این آیین سید علی عسکری به عنوان مدیرکل جدید جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر معرفی و از خدمات رحیم بهادری قدردانی شد.
 
<div id="video-display-embed-code_10149224"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3980311/10149224?width=800&height=405"></script></div>

نظر شما