شناسهٔ خبر: 62096762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور معاون وزیر نیرو صورت گرفت

افتتاح سومین "بازار آب" کشور در سمنان

"دفتر کارگزاری بازار تبادل آب" در سمنان با حضور معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مریم کارگر نجفی ۶ شهریور در آیین افتتاح بازار آب در سمنان با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در یکی دو سال اخیر خواستار ورود بیشتر واحدهای دانش‌بنیان به این بخش شد و اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش مهمی در مشکلات این بخش ایفا کنند.

وی حمایت دولت و وزارت نیرو از شرکت‌های دانش‌بنیان را در همین راستا ارزیابی و تصریح کرد: وزارت نیرو از طرح های فناورانه در حوزه آب استقبال می‌کند.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو سال قبل دومین دستگاهی بود که آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تصویب و ابلاغ کرد، افزود: حمایت از دانش بنیان های فعال در این بخش ادامه خواهد داشت.

وی به چگونگی اجرای طرح بازار آب پرداخت و گفت: طرح بازار آب از جمله طرح‌های پیشران است.

کارگر نجفی به کمبود منابع آبی در سمنان اشاره و تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان، از ایجاد بازار آب در سمنان استقبال شد و سمنان، سومین استانی در کشور است که کارگزاری بازار آب در آن راه‌اندازی شده است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با اشاره به اینکه ایران در منطقه ای خشک و کم بارش قرار گرفته تصریح کرد: با توجه به اقلیم کشورمان، هیچ چاره ای جز افزایش راندمان آبی و افزایش بهره وری در این بخش را نداریم.
وی بر لزوم مدیریت منابع آبی تاکید و خاطرنشان کرد: طرح بازار آب از جمله طرح هایی است که می تواند در این بخش کمک کننده باشد.
وی با اشاره به انتخاب ۶ استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح ملی افزود: استان سمنان سومین استان کشور است که صاحب کارگزاری بازار آب شده است.
انتهای پیام

نظر شما