شناسهٔ خبر: 61130650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توفان ۸۳۳ شهروند سیستانی را راهی مراکز درمانی کرد

خبرگزاری صدا و سیما

‌‌مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه ۸۳۳ نفر از شهروندان سیستان در پی وقوع توفان در این منطقه به مراکز درمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، مجید محبی گفت: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۱۱ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۶۴۷ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۲۸نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

سید محمد مهدی سجادی سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌؛ هم گفت بیش از ۶ هزار ماسک در چند روز اخیر تاکنون میان مردم توفان زده منطقه سیستان توزیع شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به پنج هزار متر کاهش داد.

حیدری افزود همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳ هزار متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد:تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی شده است و در این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان بادگردوخاک در برخی ساعات وزش بادشدید خواهیم داشت.

 محسن حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

 

براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی ، امروز بعدازظهر در ارتفاعات جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر فراهم است.

تا اوایل هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی شده است.

در این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان بادگردوخاک در برخی ساعات وزش بادشدید خواهیم داشت.

از یکشنبه هفته آینده در نیمه شمالی استان افزایش دما خواهیم داشت

. دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج خواهد بود.

نظر شما