شناسهٔ خبر: 61113474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شدت گرفتن طوفان در شمال سیستان و بلوچستان/صد‌ها روستا در محاصره طوفان شن

خبرگزاری صدا و سیما

با شدت گرفتن طوفان در شمال استان سیستان و بلوچستان، صد‌ها روستا در این منطقه درمحاصره طوفان شن گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،️ طوفان باعث شده تا صدها روستا در محاصره شن های روان قرار بگیرند که نیاز به امداد رسانی است .ستاد بحران نیز امروز در شهرستان هیرمند تشکیل شد.

<div id="video-display-embed-code_9843495"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3903957/9843495?width=600&height=350"></script></div>

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: پیرو هشدار سطح نارنجی که هواشناسی صادر کرده شدت  وزش طوفان در منطقه سیستان تا فردا در این منطقه ادامه دارد .

محبی افزود: به دلیل عدم آورد رودخانه هیرمند و خشک شدن بستر تالاب بین المللی هامون شدت طوفان و ریزگردهای معلق در هوا در این منطقه بیشتر شده است و وضعیت شرایط در این منطقه فوق بحرانی شده است.

وی اظهار داشت: پیگیری اعتبارات جمع آوری شن های روان در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: تعداد ۴۰۳ بیمار هم  بر اثر شدت طوفان و ریز گرد به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند که تعداد ۷۰ نفر بستری و تعداد ۳۳۳ نفر هم به صورت سرپایی معالجه و مرخص شده اند.

براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود، بعدازظهرها در ارتفاعات جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر فراهم است.

تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی شده است.

در این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان بادگردوخاک در برخی ساعات وزش بادشدید خواهیم داشت.

دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج خواهد بود.

<div id="video-display-embed-code_9843501"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3903957/9843501?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما