شناسهٔ خبر: 67309420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعمیر بدون مجوز در بازار کاشان منجر به پلمب شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان، گفت: یک واحد صنفی که بدون مجوز اقدام به تعمیر در بازار کاشان کرده بود، پلمب شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا عبداله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: چند روز پیش گزارشی مبنی بر تعمیرات بدون مجوز و مخفیانه یکی از کسبه بازار به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان رسید.

وی با بیان اینکه آثار و علائم این تعمیرات بدون مجوز در راسته بازار مشخص نبود، افزود: با وجود پیگیری‌های  مکرر برای بازدید از داخل مغازه و بررسی نحوه تعمیرات از سوی مالک ضمن کتمان موضوع هیچ گونه همکاری با کارشناسان این اداره انجام نگرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان خاطرنشان کرد: در ادامه و چند روز پیش مالک برخلاف ضوابط تعمیراتی بازار، با تخریب کامل و حذف یکی از دیوارهای مغازه اقدام به نصب درب برقی جدیدی کرد.

وی گفت: بلافاصله با گزارش و پیگیری یگان حفاظت و واحد حقوقی این اداره اقدامات قضایی لازم برای توقیف عملیات تعمیراتی پلاک مذکور انجام شد که با توجه به تخلفات آشکار انجام شده با مساعدت دستگاه قضایی شهرستان کاشان دستور پلمب آن اخذ و پس از طی مراحل اداری لازم بلافاصله اجرا شد.

عبداله‌زاده با تاکید بر اهمیت تاریخی بازار کاشان تصریح کرد: کسبه و بازاریان قبل از هرگونه عملیات تعمیراتی در بازار کاشان لازم است با مراجعه به این اداره استعلام‌های مورد نیاز را اخذ و بعد از تایید حوزه میراث فرهنگی، نسبت به تعمیرات اقدام کنند.

سرپرست ادره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در آینده نزدیک، بازار کسبه و بازاریان بتوانند امور مربوط به عملیات تعمیراتی و اداری خود را با سهولت بهتری انجام دهند.

انتهای پیام/801/

نظر شما