شناسهٔ خبر: 67394122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی احداث مجتمع بازیافت پسماند در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در سال جاری اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث مجتمع پردازش و بازیافت پسماند خشک در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید عبدالله میرابراهیمی امروز _ پنج شنبه هفتم تیر _ در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که با حضور اعضا در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۲ با اشاره به احداث مجتمع پردازش و بازیافت پسماند خشک اظهار کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات سال گذشته، دیوارهای پیش ساخته برای احداث این پروژه خریداری شده است

وی افزود: در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال جهت احداث مجتمع پردازش و بازیافت پسماند خشک در نظر گرفته شده که بلافاصله پس از تحویل زمین عملیات اجرایی آماده سازی، محوطه سازی، قطعه‌بندی انجام خواهد پذیرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: خرید یک دستگاه لودر پنج تنی، خرید اجناس گاز رسانی به مجتمع صنایع تبدیلی البرز و خرید یک دستگاه خُرد کن کود کمپوست انجام شده که همه در راستای توسعه فعالیت‌ها و اقدامات در مجتمع پردازش البرز است.

میرابراهیمی در این جلسه به انجام مطالعات انتقال پساب از تصفیه خانه جامع فاضلاب استان قم به محل سایت دفع پسماند شهری البرز شهرداری قم اشاره کرد.

وی با مهم خواندن مباحث آموزشی، برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان در این زمینه گفت: آموزش‌های سازمانی ویژه شهروندان و نهادهای مختلف هر ساله با تمرکز بر اقشار و گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: آموزش مدارس در قالب طرح همیاران بازیافت، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج، صنوف و ادارت، آموزش‌های محیطی در بوستان‌ها و مراکز عمومی و همچنین آموزش ویژه عوامل پیمانکار و کارکنان سازمان به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

نظر شما