شناسهٔ خبر: 61116416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد قانونی با مالکان بنای ریزش کرده در مجموعه تاریخی پله‌بچیلون دزفول

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول نسبت به برخورد قانونی با مالکان بنای ریزش کرده در مجموعه تاریخی پله‌بچیلون این شهرستان هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حمیدرضا خادم به ریزش یکی از خانه‌های تاریخی مجموعه پلابچیلون در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: یکی از خانه‌های تاریخی دزفول که به مرمت و بازسازی نیاز داشت، به دلیل بی‌توجهی مالک ریزش کرد و باعث آسیب و تخریب قسمت‌هایی از خانه تاریخی همجوار و ریزش بخشی از هر ۲ خانه تاریخی در مجموعه پلابچیلون شد.
 
وی افزود: باتوجه به اینکه امکان ورود ماشین‌آلات برای خاک‌برداری باتوجه به شیب موجود در این منطقه وجود ندارد به همین دلیل براساس قانون، مالک یا مالکان بنای تخریب‌شده مسئول جمع‌آوری آوار از مجموعه تاریخی هستند.
 
خادم ادامه داد: بار‌ها از مالکان درخواست کردیم تا آوار ریزش کرده در مجموعه را جمع‌آوری کنند و حتی در این رابطه آمادگی همکاری با مالک وجود داشت که تا امروز مالکان در این زمینه تمکین و همکاری لازم را نداشته‌اند و تمکین نکردن مالکان بنای ریزش کرده در مجموعه تاریخی پله‌بچیلون برای آواربرداری از این مجموعه تاریخی موجب شد تا برخورد قانونی با این مالکان در دستور کار قرار گیرد.
 
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول اضافه کرد: آوار موجود باعث مسدود شدن برخی از قسمت‌های گذر و اثر تاریخی پله‌بچیلون دزفول و ایجاد مشکلاتی شده است که باتوجه به همکاری نکردن مالک بنای تخریب‌شده و همچنین باتوجه به مطالبه مردمی، به ناچار از اهرم قانون استفاده و برای مالکان بنای یادشده، اظهارنامه قانونی تنظیم شده که روند آن درحال اجرا است.

نظر شما